11 feb. 2024 | 09:00

Lecția lui Titi Aur pentru toți șoferii care vor să se enerveze mai puțin în trafic. Așa eviți accidentele, nu te învață la școala de șoferi

ACTUALITATE
Lecția lui Titi Aur pentru toți șoferii care vor să se enerveze mai puțin în trafic. Așa eviți accidentele, nu te învață la școala de șoferi

În contextul aglomerării tot mai mari a traficului din România, adoptarea unor strategii de conducere defensivă devine esențială pentru fluidizarea circulației și reducerea incidentelor rutiere.

Un concept adesea ignorat în școlile de șoferi din România, dar esențial pentru navigarea eficientă în trafic, este „regula fermoarului”. Titi Aur, un nume de referință în domeniul conducerii defensive și fost pilot de raliuri, evidențiază importanța acestei reguli pentru o coexistență armonioasă pe drumurile publice.

Citește și: Codul Rutier 2024 – cum scapi de punctele de amendă. Toți șoferii trebuie să știe cum se anulează punctele de penalizare

Ce este „regula fermoarului” promovată de Titi Auro?

„Regula fermoarului” presupune alternarea intrării șoferilor de pe două benzi într-o singură bandă, într-o manieră care aduce aminte de închiderea unui fermoar: un vehicul de pe banda stângă, urmat de unul de pe banda dreaptă și așa mai departe. Această metodă, deși simplă, are un impact semnificativ în descongestionarea traficului și creșterea predictibilității comportamentului șoferilor, reducând astfel riscul de coliziuni.

Deși în România „regula fermoarului” nu este inclusă în Codul Rutier, ea este recunoscută ca o tehnică eficientă de conducere defensivă. În țări precum Germania, Suedia, Belgia, și alte națiuni europene, această metodă a fost adoptată oficial în legislația rutieră, demonstrându-și eficiența în fluidizarea traficului.

Titi Aur explică: „Când este aglomerație mare, ar trebui ca cei care nu au prioritate să aștepte, ceea ce poate duce la întârzieri semnificative. În practică, adoptând ‘regula fermoarului’, traficul devine mai fluid, eliminând necesitatea așteptării prelungite.”

Citește și: S-a schimbat legea pentru șoferii din România, ITP la 6 luni. Care sunt mașinile afectate

Beneficii ale regulii fermoarului

  • Fluidizarea traficului: Permite o mai bună gestionare a situațiilor de congestie, precum lucrările pe drum sau accidentele, fără a necesita dirijare asistată.
  • Reducerea incidentelor: Prin creșterea predictibilității și cooperării între șoferi, se diminuează riscul de accidente cauzate de schimbările bruște de bandă sau de neacordarea priorității.
  • Creșterea coeziunii în rrafic: Promovează un comportament civilizat și cooperativ între participanții la trafic, încurajându-se respectul reciproc și asumarea responsabilității comune pentru siguranța rutieră.

Adoptarea „regulii fermoarului” necesită conștientizare și disciplină din partea șoferilor, precum și o schimbare de mentalitate față de regulile de circulație tradiționale. Fiecare șofer trebuie să fie pregătit să alterneze trecerea în punctele de îngustare a drumului, respectând principiul unu-la-unu.

O lecție de la Titi Aur

Titi Aur subliniază importanța adoptării unui comportament colegial și prietenesc în trafic: „Astăzi poți fi pe drumul cu prioritate, dar mâine s-ar putea să te afli în situația opusă. Ajutându-ne reciproc, nu doar că ne facem călătoria mai plăcută, dar contribuim și la siguranța tuturor.”

Prin îmbrățișarea „regulii fermoarului” și a principiilor conducerii defensive, șoferii pot experimenta o navigare mai lină și mai sigură în traficul din România, demonstrând că respectul și cooperarea sunt esențiale pentru o conviețuire armonioasă pe drumurile noastre.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele