Inteligența artificială ia fața oamenirii: Fotografia culinară, mai „apetisantă” decât cea făcută de un om
Se pare că fotografia culinară tocmai ce a fost vizată de inteligența artificială. Un studiu recent a descoperit că oamenii găsesc imaginile de mâncare generate de AI mai atrăgătoare.
Studiul, publicat în jurnalul Food Quality and Preference, a investigat cât de bine puteau participanții să identifice dacă imaginile de mâncare erau generate de inteligența artificială, precum și cât de atrăgătoare au considerat acele imagini.
Pentru a face acest lucru, cei implicați au examinat atât imagini reale, cât și imagini generate de AI ale mâncărurilor, oferind feedback cu privire la ceea ce credeau că este real și ce arăta cel mai bine.
Studiul a demontrat: inteligența artificială, mai bună ca un fotograf
Sau, cum a formulat studiul, „două experimente online au fost realizate cu imagini reale și generate de AI ale mâncărurilor întinzându-se pe continuumul alimentar de la ne-procesate, procesate până la ultra-procesate”.
Ceea ce a ieșit în evidență a fost faptul că cele generate de AI au părut să iasă în evidență. Cu toate acestea, acest lucru este valabil doar dacă generarea de AI nu este dezvăluită.
„Concluziile raportate aici dezvăluie o imagine complexă referitoare la modul în care consumatorii disting și reacționează la astfel de imagini, evidențiind mai multe aspecte ale rolului AI în modelarea percepției consumatorilor”, a notat studiul.
O fi bine, o fi rău?
„Privind spre viitor, studiul deschide mai multe căi pentru cercetările ulterioare. De exemplu, cineva ar putea lua în considerare efectuarea unor studii similare despre mâncăruri reconfortante, unde conexiunea emoțională cu mâncarea ar putea influența acceptarea consumatorului a conținutului generat digital”, se spune, de asemenea, în studiu.
Interesant este faptul că studiul a avertizat împotriva folosirii imaginilor de mâncare generate de AI, spunând că „există un potențial risc de a accentua „foamea vizuală”, care ar putea influența comportamentele alimentare nesănătoase sau ar putea crea așteptări nerealiste despre mâncare în rândul consumatorilor”.
„Aceste studii ne ajută la înțelegerea psihologiei consumatorilor în peisajul de marketing digital al alimentelor în continuă evoluție, evidențiind efectele subtile ale progreselor tehnologice în generarea imaginilor de AI asupra percepției umane”, concluzionează studiul cu pricina.