Gigantul auto care anunță concedieri masive. Mii de oameni vor rămâne fără locuri de muncă, inclusiv în România
Forvia, gigantul din industria componentelor auto format prin fuziunea dintre Faurecia și Hella, a anunțat recent un plan de restructurare major, care include eliminarea a până la 10.000 de posturi în Europa în următorii cinci ani, sub umbrela noului său program denumit „EU-Forward”.
Această mișcare este o reflectare a adaptării la schimbările din industria auto, în special tranziția spre vehicule electrice, care a pus presiune pe producătorii de componente auto să își revizuiască strategiile operaționale.
Vezi și: Concedieri în tehnologie la început de an: Numai angajat la Meta, Microsoft sau Alphabet să nu fii
Locuri de muncă din ce în ce mai puține
Al șaptelea mare producător mondial de componente auto, care deține operațiuni semnificative și în România, intenționează să-și reducă forța de muncă europeană cu 13%. Această reducere urmează să fie realizată în principal prin limitarea recrutărilor și prin plecări naturale, conform directorului financiar Olivier Durand. „Nu presupune deloc disponibilizarea a 10.000 de persoane. Ce înseamnă este să ne asigurăm că recrutările sunt limitate la ceea ce este absolut necesar”, a explicat Durand, subliniind că restructurările vor afecta toate facilitățile companiei, dar nu în mod egal.
Investitorii au răspuns pozitiv la anunț, acțiunile grupului Forvia crescând semnificativ în urma declarațiilor. Această tendință nu este izolată, alți mari producători din industrie, cum ar fi Autoliv, Continental sau Michelin, luând decizii similare de reducere a forței de muncă pentru a face față încetinirii pieței auto.
Vezi și: Concedieri masive la Amazon: La Prime Video și MGM Studios se va lucra cu mai puțini oameni
Realitatea financiară din grupul Forvia, în contextul restructurărilor
Grupul Forvia a revenit pe profit în anul 2023, raportând un rezultat net de 222 milioane de euro și o cifră de afaceri în creștere. Cu toate acestea, obiectivul companiei este de a-și îmbunătăți marja operațională în Europa, vizând economii anuale de 500 de milioane de euro începând din 2028. Planurile de restructurare sunt, de asemenea, menite să facă grupul mai puțin dependent de piața din China, care, deși contribuie semnificativ la vânzările Forvia, reprezintă și o sursă majoră a profiturilor sale.
În România, Forvia deține multiple facilități, inclusiv cinci fabrici Faurecia și diverse centre de proiectare și dezvoltare, precum și unități de producție Hella. Implicațiile acestor concedieri asupra operațiunilor locale rămân încă neclare, dar este de așteptat ca programul „EU-Forward” să aibă un impact semnificativ asupra forței de muncă din țară.
Aceste mișcări strategice ale Forvia marchează o perioadă de transformare profundă pentru industria auto europeană, cu consecințe directe asupra mii de angajați, inclusiv în România, în contextul unei piețe în continuă evoluție și adaptare la noile realități globale.