30 ian. 2024 | 09:43

Folosirea produselor de îngrijire pentru adulți de către copii: Ce spun medicii despre trendul în creștere printre adolescenți

ACTUALITATE
Folosirea produselor de îngrijire pentru adulți de către copii: Ce spun medicii despre trendul în creștere printre adolescenți

Într-o epocă în care adolescenții și preadolescenții, chiar și de 9 ani, umblă prin standurile lanțurilor de  de tipul Sephora, își umplu coșurile cu produse de îngrijire a pielii și își postează recenziile pe TikTok și Facebook, părinții se întreabă ce înseamnă această fascinație pentru imaginea de sine a copiilor lor și dacă acest trend este doar o actualizare modernă a generațiilor anterioare care își umpleau coșurile cu produse de frumusețe din drogherii în tinerețea lor.

Într-o lume fascinată de frumusețe, pre-adolescenții și adolescenții, începând chiar de la 9 ani, explorează cu entuziasm magazinele specializate pe îngrijire și frumusețe de tipul Sephora sau Douglas, adunând produse sofisticate de îngrijire a pielii. Această nouă generație își împărtășește impresiile despre produse pe TikTok, lăsând părinții să se întrebe asupra impactului asupra imaginii de sine a copiilor lor și dacă acest comportament nu este decât o versiune modernă a obiceiurilor din tinerețe.

Citește și: Antibiotice fără rețetă în 2024, s-a schimbat legea. Cum obții un tratament pentru câteva zile de la farmacie

Influența social media

„Social media și trendurile joacă un rol important,” spune Dr. Nava Greenfield, dermatolog la Schweiger Dermatology Group, pentru Yahoo Life despre interesul tinerilor pentru îngrijirea pielii. „Tinerele caută mereu modalități de a-și îmbunătăți aspectul, iar media a convins tineretul că concentrarea pe îngrijirea pielii este o modalitate de a-și ajusta aspectul într-un mod care le oferă un sentiment de control.”

Totuși, acest interes crescut vine cu o anumită doză de anxietate, adolescenții simțind presiunea de a urma rutine complexe de îngrijire, promovate agresiv de industrie. Greenfield subliniază că, în realitate, majoritatea pre-adolescenților ar trebui să adopte o rutină simplă, de bază, și nu una extinsă.

Citește și: Premieră în medicină: Un băiat de 11 ani, cu deficiențe de auz din naștere, a fost vindecat, cum a fost posibil

Pericolele ingredientelor active pentru pielea tânără

Dermatologii au ridicat semnale de alarmă pe rețelele sociale cu privire la riscurile pe care le presupune adoptarea unor astfel de rutine extinse de către tineri. Dr. Ellen Gendler, dermatolog în New York, descrie trendul ca fiind „puțin îngrijorător”, după ce a aflat despre regimurile adoptate de tinerii săi pacienți.

Produsele destinate în mod tradițional adulților, formulate pentru a acționa pe o piele matură, nu sunt potrivite pentru pielea sensibilă și în plină schimbare a pre-adolescenților. Utilizarea acestora poate duce la reacții adverse și la deteriorarea barierei pielii.

Ce produse ar fi recomandat să folosească pre-adolescenții?

Pentru majoritatea pre-adolescenților, o rutină de îngrijire a pielii ar trebui să fie minimă. „Pentru majoritatea pre-adolescenților, tot ce ar trebui să folosească este o spălare blândă, dacă este necesar, și eventual o cremă hidratantă, dacă au pielea uscată,” adaugă Greenfield. Un element esențial rămâne protecția solară zilnică pentru a preveni daunele cauzate de soare.

Interesul crescând al pre-adolescenților pentru produsele de îngrijire a pielii ridică întrebări importante despre impactul asupra sănătății pielii lor și a imaginii de sine. Deși este natural pentru tineri să experimenteze și să-și dorească să îmbunătățească, este crucial ca aceștia să fie ghidați spre alegeri sigure și adecvate vârstei lor.

Îngrijirea pielii ar trebui să fie simplă și sănătoasă, concentrându-se pe protecția și hidratarea adecvată, fără a recurge la produse complexe destinate adulților. În cele din urmă, este esențial ca tinerii să învețe să se aprecieze așa cum sunt și să adopte practici de îngrijire care să le susțină sănătatea și bunăstarea pe termen lung, fără a cădea pradă presiunilor comerciale sau trendurilor de pe rețelele sociale.