Dacia Spring, mașina electrică a românului, îngenuncheată de îngheț. Cât de tare scade autonomia din cauza frigului
Mașinile electrice, în special modelul autohton Dacia Spring, au devenit o opțiune accesibilă și atrăgătoare pentru mulți români, mai ales prin programul Rabla Plus.
Cu toate acestea, un aspect crucial care influențează performanța acestor vehicule este impactul temperaturilor scăzute asupra autonomiei bateriei.
Autonomia de la Dacia Spring, înainte și după frig
În condiții ideale de vreme caldă, Dacia Spring, fabricată în China dar comercializată sub brandul autohton Dacia, promite și chiar confirmă o autonomie impresionantă de 230 km, uneori chiar depășind acest prag. Această performanță se schimbă semnificativ odată cu scăderea temperaturilor, mai ales în zilele geroase.
Conform experienței relatate pentru iCars.ro de profesorul Liviu Drăghici, recent posesor al unui Dacia Spring, mașina a demonstrat o autonomie satisfăcătoare în zilele de vară, dar o scădere considerabilă în sezonul rece. În zilele cu temperaturi în jur de 0 grade Celsius, autonomia a scăzut la aproximativ 140 km, în timp ce în zilele cu temperaturi sub -10 grade Celsius, aceasta a scăzut alarmant până la 100 km. Această scădere a autonomiei în condiții de frig extrem a fost experimentată de Drăghici într-o călătorie de la Ploiești la Valea Doftanei.
Această reducere semnificativă a autonomiei în zilele geroase este o problemă comună pentru multe mașini electrice, iar Dacia Spring nu face excepție. Deși există modele de mașini electrice echipate cu sisteme de încălzire pentru acumulatori, care ajută la menținerea unei autonomii mai mari, acest lucru nu se aplică în cazul Dacia Spring. Acest aspect trebuie luat în considerare de potențialii cumpărători, mai ales în contextul în care costurile de achiziție sunt un factor decisiv.
Autonomia mașinilor electrice, o problemă mai gravă decât pare la prima vedere
Prin urmare, pentru românii care doresc să achiziționeze o mașină electrică, este esențial să ia în considerare aceste particularități legate de performanța bateriei în sezonul rece. Experiențele utilizatorilor, cum este cea a profesorului Drăghici, sunt resurse valoroase în formarea unei păreri obiective despre aceste vehicule și în luarea unei decizii informate.
În concluzie, în timp ce mașinile electrice, inclusiv Dacia Spring, reprezintă o opțiune promițătoare și ecologică pentru viitor, utilizatorii trebuie să fie conștienți de limitările lor, în special în ceea ce privește autonomia în condiții de temperaturi scăzute. Această informație este crucială în evaluarea raportului preț-calitate și în alinierea așteptărilor la realitățile climatice din România.