Dacia și planurile mărețe de după lansarea Bigster. Când apar noile mașini de la Mioveni
Dacia a surprins publicul la Salonul Auto de la Paris cu noul său SUV de mari dimensiuni, Bigster, cel mai mare model lansat vreodată de producătorul român. Acesta este doar începutul, fiind anunțată lansarea a încă două modele similare ca dimensiuni, dar cu caroserii diferite, conform oficialilor companiei. Aceste lansări fac parte din planul Dacia de a intra puternic în segmentul C, unul care promite creșterea semnificativă a vânzărilor și a marjei de profit.
Deși reprezentanții Dacia nu au oferit detalii complete despre viitoarele modele, aceștia au confirmat că vor avea un design complet nou și vor folosi aceeași platformă tehnică precum Bigster. În plus, există zvonuri că modelele ar putea include versiuni hibride și, pe termen lung, chiar electrice, în funcție de evoluțiile de pe piața europeană.
Programul „C-Neo” și extinderea gamei Dacia
Intern, în cadrul grupului Renault, noua gamă de modele mari Dacia face parte din programul denumit „C-Neo”. Acesta include dezvoltarea a două noi vehicule de clasă C, o berlină și un break, ambele bazate pe platforma CMF-B a Bigster. Noile modele, cu o lungime estimată la 4,60 metri, vor completa gama de SUV-uri și vor deschide noi oportunități pentru Dacia pe piețele internaționale, în special în Germania și Marea Britanie, unde există cerere crescută pentru mașini de dimensiuni mari.
În plus, oficialii Dacia nu exclud lansarea în următorii ani a unor modele de oraș, de dimensiuni mici, care ar putea beneficia de soluții tehnice preluate de la alte mărci din grupul Renault, precum Renault sau Mobilize. De asemenea, există speculații că în 2027 sau 2028 ar putea fi lansată o versiune electrică a popularului Sandero.
Dacia Spring și viitorul electric
Deși majoritatea atenției este îndreptată către noile modele mari, Dacia nu neglijează segmentul electric. Modelul Spring, primul vehicul electric din gamă, continuă să fie o parte importantă a strategiei companiei, cu o versiune restilizată care costă în jur de 17.000 de euro. Oficialii au confirmat că nu există planuri de a renunța la Spring, iar așteptările sunt ca acesta să își mențină popularitatea în rândul clienților care caută un vehicul accesibil și eficient.
Pe lângă Spring, Dacia are în vedere lansarea de modele hibride și electrice în funcție de evoluțiile pieței și de reglementările impuse la nivel european. În anii următori, compania va evalua cererea de vehicule electrice și va lua în calcul factorii economici și reglementările legate de importurile din China, pentru a decide ce variante electrice vor fi integrate în portofoliul său.
În concluzie, Dacia își extinde gama și se pregătește pentru o perioadă de inovație și diversificare. Prin lansarea Bigster și a noilor modele mari, producătorul român se poziționează strategic pentru a atrage clienți care caută vehicule spațioase, la prețuri competitive, fără a compromite calitatea și tehnologia modernă.