01 dec. 2024 | 17:46

Dacia Duster 3 la viteză maximă pe Autobahn, Germania: SUV-ul românesc testat la limită și impresionant

ACTUALITATE
Dacia Duster 3 la viteză maximă pe Autobahn, Germania: SUV-ul românesc testat la limită și impresionant
acia Duster 3 impresionează la testul de viteză pe Autobahn. (Foto: captură YouTube)

Noua generație Dacia Duster a fost pusă la încercare pe faimoasa autostradă Autobahn din Germania, fiind testată pentru a atinge viteza maximă declarată de producător. Testul, realizat de Thomas de la Autogefuhl, a prezentat SUV-ul românesc într-o configurație de top, oferind o imagine clară a capacităților și limitelor acestui model. Astfel, Dacia Duster 3 a reușit să impresioneze prin performanța sa, arătând evoluția semnificativă pe care marca românească o aduce în lumea automobilelor accesibile.

Performanțe pe autostrada germană

Modelul testat a fost echipat cu un motor mild-hybrid de 1.2 litri și 130 CP, alături de o transmisie manuală cu șase trepte și tracțiune integrală. Conform specificațiilor Dacia, Duster poate accelera de la 0 la 100 km/h în 11 secunde și are o viteză maximă de 180 km/h. În testul realizat pe Autobahn, Dacia Duster 3 a atins viteza maximă declarată, confirmând astfel capacitățile vehiculului. Thomas a remarcat faptul că SUV-ul a ajuns la 180 km/h conform instrumentarului de bord, demonstrând stabilitate și o performanță solidă, în ciuda zgomotului de vânt resimțit la această viteză.

Testul de viteză de pe una dintre cele mai cunoscute autostrăzi din lume a subliniat calitățile și limitele acestui SUV. Duster 3 și-a păstrat stabilitatea la viteze mari, un aspect esențial pentru siguranța rutieră. Cu toate acestea, zgomotul de vânt a fost notabil, ceea ce reflectă poziționarea modelului ca un vehicul accesibil, fără izolație fonică sofisticată specifică mașinilor premium. Totuși, performanțele oferite la acest preț fac din Dacia Duster un competitor atractiv în segmentul său.

Stabilitate și confort

La viteze mari, stabilitatea Dacia Duster s-a remarcat, iar comportamentul vehiculului a fost apreciat de tester. Cu toate că zgomotul de vânt a devenit semnificativ la viteze de peste 150 km/h, acest lucru nu a afectat major experiența de condus. Designul modernizat și platforma nouă pe care este construită Dacia Duster 3 contribuie la o experiență de condus mai sigură și mai confortabilă comparativ cu modelele anterioare. Sistemul de tracțiune integrală și motorizarea mild-hybrid contribuie la o eficiență sporită și o dinamică îmbunătățită a mașinii, făcând-o potrivită atât pentru condusul pe autostradă, cât și pentru traseele off-road.

Noua Dacia Duster a fost, de asemenea, nominalizată printre finaliștii pentru titlul „Mașina Anului 2025” în Europa, un indiciu clar al progresului semnificativ al mărcii românești. Proiectată pentru a oferi un raport optim între performanță, confort și preț accesibil, Duster 3 se adresează unui segment de clienți care apreciază atât robustețea, cât și eficiența. Faptul că vehiculul și-a atins viteza maximă fără probleme majore este o dovadă a progresului tehnologic și a angajamentului Dacia de a livra calitate la un preț accesibil.

Detalii tehnice despre Dacia Duster 2024

Dacia Duster 2024 reprezintă o evoluție semnificativă față de modelele anterioare, atât din punct de vedere al designului, cât și al tehnologiei utilizate. Modelul este construit pe o platformă nouă care oferă mai multă rigiditate și siguranță. Designul modernizat include faruri LED și linii mai aerodinamice, contribuind atât la un aspect mai plăcut, cât și la o eficiență îmbunătățită.

Motorizarea include o variantă mild-hybrid de 1.2 litri cu 130 CP, care asigură un consum redus de combustibil și emisii scăzute. Transmisia este manuală cu șase trepte, iar sistemul de tracțiune integrală face ca Duster 2024 să fie potrivit atât pentru drumurile obișnuite, cât și pentru traseele off-road. De asemenea, interiorul a fost îmbunătățit, oferind mai mult confort și o tehnologie mai avansată, incluzând un nou sistem de infotainment cu ecran tactil și conectivitate smartphone.