Dacia Duster 2024: Un SUV accesibil, fără compromisuri inutile
Dacia a lansat a treia generație a modelului Duster, un SUV crossover compact care a cucerit deja inimile multor cumpărători din întreaga Europă. Construit pentru a oferi un raport calitate-preț excelent, noul Duster reușește să atragă atenția celor care își doresc o mașină practică și accesibilă, fără elemente inutile și costisitoare. Cu prețuri care încep în jurul sumei de 20.000 de lire sterline, Duster rămâne fidel spiritului său de mașină eficientă, adaptată nevoilor de zi cu zi.
Spre deosebire de majoritatea mașinilor, care devin tot mai mari de la o generație la alta, Dacia Duster a păstrat dimensiunile compacte, adaptând însă designul la cerințele moderne. Caroseria adoptă noul limbaj de design al Dacia, având o parte frontală pătrățoasă și o centură de protecție din plastic reciclat, care completează estetica sa de off-roader robust, scrie Top Gear, într-un review.
Dotări esențiale și motorizări diversificate
Noua platformă pe care este construit Duster aduce îmbunătățiri semnificative în materie de izolație fonică, protecție în caz de impact și spațiu interior. Astfel, acest model oferă mai mult confort la drum lung și un sentiment de siguranță sporit. Standardul include acum și sisteme de siguranță obligatorii, cum ar fi frânarea automată de urgență, recunoașterea limitelor de viteză și asistența la părăsirea benzii, fiind astfel la nivelul cerințelor de siguranță moderne.
Dacia a diversificat gama de motorizări, astfel că Duster este acum disponibil cu mai multe opțiuni: de la versiunea de bază, un motor de 1.0 litri bi-fuel pe benzină și GPL, la o versiune turbo mild-hybrid pe benzină, cu transmisie manuală și tracțiune fie 4×2, fie 4×4. Noua opțiune de propulsie full-hybrid oferă o transmisie automată și eficiență îmbunătățită, făcându-l mai atractiv pentru cei care preferă un condus fără schimbător manual. Deși nu există opțiuni de motorizare diesel în plan, modelele oferite reușesc să acopere o gamă variată de nevoi.
La nivel de echipare, Duster se concentrează pe utilitate și funcționalitate. Versiunea de bază vine cu dotări esențiale, cum ar fi senzori de parcare și bare de acoperiș, iar infotainment-ul este oferit printr-o aplicație pe telefonul propriu, care se montează pe bord, astfel că nu este necesar un ecran dedicat. Versiunile superioare oferă, totuși, un sistem multimedia încorporat.
Confort simplu și performanță potrivită
Chiar dacă interiorul Duster-ului nu dispune de materiale premium, designul său este gândit să fie practic și ușor de întreținut. Bordul este realizat din plastic dur, dar aranjat ergonomic, astfel că spațiile de depozitare sunt bine integrate, iar vizibilitatea la volan este optimizată. Pe șosea, comportamentul rutier este surprinzător de plăcut. Suspensia oferă un echilibru între confort și stabilitate, astfel că Duster se comportă mai degrabă ca un hatchback agil, și nu ca un SUV greu.
Performanțele sale sunt adecvate pentru utilizarea zilnică, cu o accelerație decentă pentru un SUV compact: versiunea pe benzină cu tracțiune față atinge 0-100 km/h în 9,9 secunde, în timp ce varianta 4×4 înregistrează 11 secunde. Modelele hibride adaugă un confort suplimentar, însă economiile de combustibil sunt modeste comparativ cu versiunea turbo pe benzină.
Verdictul general este că Duster rămâne unul dintre cele mai avantajoase SUV-uri de pe piață. Deși nu este un model destinat performanței ridicate sau dotărilor de lux, Duster oferă o experiență de condus simplă și intuitivă, fiind gândit pentru nevoile reale ale utilizatorilor. Fără detalii sofisticate și costuri inutile, Duster rămâne o opțiune ideală pentru cei care își doresc un SUV accesibil, ușor de folosit și bine adaptat pentru activitățile cotidiene.