Dacia care îți taie respirația, chiar dacă nu o vei vedea pe stradă. Sandrider va face valuri la raliul Dakar
Dacia, cunoscută pentru vehiculele sale robuste și accesibile, se pregătește să ia cu asalt una dintre cele mai dificile competiții automobilistice din lume: Raliul Dakar. În 2025, Dacia va debuta în acest raliu legendar cu un prototip special conceput pentru acest tip de competiție, denumit „Sandrider”.
Creat pe baza conceptului SUV Manifesto, Sandrider va fi construit de echipa britanică experimentată Prodrive, cu suportul diviziei sportive a Grupului Renault. Acesta va fi construit conform regulamentelor clasei Ultimate T1+ Cars și va trece printr-un program extensiv de teste, începând cu o verificare inițială în Anglia în aprilie acestui an.
Dacia Sandrider, pe baza conceptului Manifesto
Prototipul va debuta în competiție în octombrie, la Rallye du Maroc, ultima etapă a Campionatului Mondial de Rally-Raid al FIA, unde toate cele trei echipaje vor fi prezente. Echipa Dacia Sandriders își va începe apoi asaltul asupra Dakarului în anul următor, participând și în întreaga campanie W2RC din 2025. Dacia s-a angajat la un program mondial de campionat pe o perioadă de doi ani, rulând Sandrider cel puțin până la ediția Dakar din 2027.
Prototipul Sandrider este propulsat de un motor V6 twin-turbo de trei litri preluat de la Nissan, unde este utilizat pe modelul sport Nissan Z, și va folosi combustibil sintetic sustenabil Aramco. Acesta marchează primul program oficial de motorsport al companiei românești.
Calitatea echipei de piloți subliniază angajamentul Daciei de a obține succesul în cel mai dificil eveniment de rally-raid din lume. După cum a anunțat marca în decembrie trecut, echipa va fi condusă de Loeb, de nouă ori campion mondial la raliuri, și de Nasser Al-Attiyah, câștigător de cinci ori al Dakarului.
Echipa de piloți a Dacia pentru raliul Dakar
Loeb a menționat că a primit propuneri de a schimba echipele, dar le-a respins pentru a rămâne cu Prodrive. „Nu a fost greu să aleg acest proiect. Este un proiect profesional real, cu investiții de la Dacia,” a spus Loeb. „Cu siguranță am avut diferite oportunități, dar utilizarea experienței mașinii noastre actuale cu un proiect complet nou optimizează șansele de a câștiga Dakarul. Așadar, alegerea a fost destul de ușoară pentru mine.”
Ambii piloți au concurat pentru echipa Prodrive în evenimentul de anul acesta; Loeb a concurat pentru victorie înainte ca mai multe pene de cauciuc în ultimele două zile ale evenimentului să-l retrogradeze pe locul trei, în timp ce Al-Attiyah s-a retras din Dakar la jumătatea competiției, refuzând să-și mai conducă vehiculul Prodrive Hunter după ce a suferit o serie de probleme care l-au scos din cursa pentru titlu.
Al treilea pilot al echipei va fi Cristina Gutierrez, care a obținut victoria în clasa Challenger la Dakar 2024, devenind doar a doua femeie din istorie care a câștigat o clasă la acest eveniment.
Cu un astfel de line-up puternic și un vehicul conceput pentru a face față celor mai dificile provocări, Dacia Sandrider se prefigurează ca un concurent serios în lumea rally-raidului și poate marca un punct de cotitură în istoria competițiilor automobilistice pentru marca românească