Dacia Bigster, pe ultima sută de metri. Ce urmează pentru gigantul de la Mioveni cu al său SUV gigant
Dacia se pregătește să își lanseze cel mai mare și ambițios model de până acum, denumit Bigster. Prezentat inițial ca un concept în 2021, Bigster va deveni în curând realitate, fiind SUV-ul de referință al mărcii românești. Cu o lungime de peste 4,6 metri și poziționându-se în segmentul C, acest model va schimba semnificativ gama Dacia și va oferi o nouă opțiune pentru cei care caută spațiu și versatilitate.
Un SUV pregătit să impresioneze
Bigster va fi prezentat oficial pe 14 octombrie 2024, în cadrul Salonului Auto de la Paris, dar detalii suplimentare vor fi dezvăluite de Dacia cu câteva zile înainte de eveniment. Acest SUV va fi cel mai mare vehicul produs de marca de la Mioveni, depășind dimensiunile popularelor modele Duster și Jogger.
Cu un design inspirat de Duster, Bigster promite să ofere robustețea specifică modelelor Dacia, dar cu un plus de spațiu și confort pentru călătorii lungi și bagaje voluminoase. Presa internațională, inclusiv publicațiile din Franța și Marea Britanie, a oferit deja imagini „spion” cu prototipuri ale acestui model în timpul testelor desfășurate în Europa.
Ce motorizări și prețuri să ne așteptăm
La nivel de motorizare, Bigster va prelua variantele pe care le întâlnim deja la Duster, dar este posibil ca Dacia să introducă și o motorizare nouă, special concepută pentru acest SUV. Modelul de bază al Bigster va avea un preț de pornire estimat la aproximativ 25.000 de euro, însă versiunile mai bine echipate, cu motorizări hibride, vor depăși pragul de 30.000 de euro.
Acesta va deveni al doilea SUV din gama Dacia, după Duster, și al cincilea model din portofoliu. Obiectivul Dacia este clar: să crească cota de piață în segmentul C și să își consolideze marja de profit prin comercializarea unor vehicule mai mari și mai scumpe.
Ce aduce nou Bigster pe piața auto
Bigster este descris de producător ca fiind „robust, spațios și perfect adaptat pentru escapadele în aer liber”. Aceasta îl va face un competitor serios pentru modele precum Ford Kuga și Nissan Qashqai, oferind în același timp un avantaj semnificativ de preț față de rivali. Dacia mizează pe prețul competitiv pentru a atrage clienți din piețele europene, în special din Germania, unde se așteaptă la un volum mare de vânzări.
Un aspect interesant este că Bigster nu va avea o versiune cu șapte locuri, ci doar una cu cinci. Această decizie a fost luată pentru a nu afecta vânzările modelului Jogger, dar și pentru a menține un nivel ridicat de siguranță, dat fiind că platforma CMF-B pe care este construit Bigster impune anumite limitări tehnice.
Cu lansarea Bigster, Dacia face un pas important spre consolidarea poziției sale în segmentul SUV-urilor de dimensiuni mari. Așteptările sunt mari, atât din partea clienților, cât și din partea producătorului, care speră să atragă noi piețe și să sporească profitabilitatea prin acest model spațios, robust și accesibil