Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat o broşură cuprinzătoare pentru a informa contribuabilii cu privire la modalităţile de efectuare a plăţilor către instituţie.
ANAF îți ușurează munca
Această iniţiativă vine în sprijinul cetăţenilor, oferindu-le o mai bună înţelegere a opţiunilor disponibile pentru îndeplinirea obligaţiilor fiscale.
Broşura, disponibilă pe site-ul oficial al ANAF, detaliază diversele modalităţi prin care contribuabilii pot face plăţile către bugetul general consolidat. Acestea includ plata cu cardul bancar sau numerar la casieriile Trezoreriei Statului, plata online prin intermediul Spaţiului Privat Virtual sau al platformei Ghiseul.ro pentru persoanele fizice, viramentul bancar, ordinul de plată multiplu electronic (OPME) sau prin intermediul mandatului poştal.
Prin această iniţiativă, ANAF îşi propune să ofere transparenţă şi accesibilitate în relaţia cu contribuabilii, facilitând procesul de plată şi reducând posibilele neclarităţi sau întârzieri în îndeplinirea obligaţiilor fiscale.
Pentru mai multe informaţii, contribuabilii sunt încurajaţi să acceseze portalul www.anaf.ro, să contacteze ANAF telefonic la numărul 031.403.91.60 sau să se adreseze structurilor de asistenţă pentru contribuabili din cadrul unităţilor fiscale teritoriale.
Fiscul se reinfiscventează
Ca referință, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se pregătește pentru o transformare radicală începând cu anul 2025, în contextul unei strategii guvernamentale ambițioase de combatere a evaziunii fiscale și corupției în România. Schimbările majore anunțate de Marcel Ciolacu vizează o digitalizare completă a Fiscului și o reorganizare internă a instituției, promițând o eficiență sporită în colectarea veniturilor la buget și o viziune integrată asupra combaterii fraudei.
În cadrul unei ședințe de Guvern recente, s-a aprobat un set de modificări semnificative pentru ANAF, care include introducerea structurilor județene ale Fiscului și creșterea numărului de vicepreședinți de la doi la trei, cel nou urmând să se ocupe în mod special de procesul de digitalizare. Această orientare către digitalizare este menită să simplifice interacțiunea cetățenilor cu Fiscul, asigurând în același timp servicii mai rapide și mai transparente.