Cel mai rapid tren din lume vine de la chinezi. Ce viteză impresionantă poate atinge, cât de repede ajungi la destinație
China a stabilit recent un nou record, cu un tren care atinge viteze de peste 623 de kilometri pe oră. Acest lucru a fost realizat pe o pistă de testare.
Proiectul este gestionat de Corporația Chineză de Știință și Industrie Aerospatială (CASIC), o companie aerospațială de stat care produce de la rachete la sateliți și nave spațiale.
Cel mai rapid tren din lume, la ora actuală
În 2023, trenul a atins o viteză record de 623 de kilometri pe oră într-un test sub condiții non-vid. Conform South China Morning Post, CASIC susține că noile teste au depășit recordul anterior. Viteza exactă rămâne secretă pentru moment.
Mai mult, testul s-a desfășurat într-un tub cu vid redus, demonstrând că tehnologia maglev funcționează conform intențiilor inițiale.
Sistemul avansat de trenuri a depășit recordul de viteză pe o linie de testare la scară completă de 2 kilometri în orașul Datong din provincia Shanxi, nordul Chinei.
Vehiculul se bazează pe tehnologia maglev, care folosește magnetismul pentru a propulsa trenul și pentru a-l face să leviteze deasupra șinelor, reducând astfel frecarea.
Pentru a-și crește și mai mult viteza, trenul călătorește printr-un tub special conceput cu vid redus, care reduce rezistența aerului.
Tehnologia avansează cu o viteză uluitoare
În octombrie 2022, CASIC a raportat un test al trenului care a atins viteze de 130 de kilometri pe oră. Ultima încercare depășește cu mult această viteză.
CASIC și-a demonstrat anterior interesul în ceea ce privește transportarea trenurilor la o viteză maximă de 1.000 de kilometri pe oră și caută să creeze tehnologii care să poată atinge viteze de până la 4.000 de kilometri pe oră.
Înainte de recordul CASIC, cea mai mare viteză Hyperloop a fost de 463 de kilometri pe oră, atinsă de o echipă de ingineri de la Universitatea Tehnică din Munich, în iulie 2019.
Până în 2018, existau doar șase sisteme de trenuri maglev în funcțiune în întreaga lume: trei în China, două în Coreea de Sud și unul în Japonia.
Toate aceste trenuri circulă în aer, practic, spre deosebire de cele care folosesc tunele cu presiune redusă cunoscute sub numele de hyperloops.
Vezi și: Diferența dintre clasa 1 și clasa 2 la tren. Ce primești pentru banii în plus pe care îi dai
În timp ce trenurile maglev pot călători la viteze impresionant de mari, sunt extrem de costisitoare. Ele folosesc, de asemenea, cantități uriașe de energie și necesită propria infrastructură dedicată, care este dificil de integrat în sistemele de transport existente.
Vezi și: Mersul Trenurilor 2024: Care este cea mai rapidă cursă la CFR