Cei mai mulți tineri români vor să învețe mai mult decât ce le oferă școala: Ce au descoperit cercetătorii
Un studiu realizat de UP Generation în colaborare cu agenția de cercetare de piață MKOR dezvăluie că șapte din zece tineri din România doresc programe educaționale bazate pe exemple practice, exerciții și scenarii reale de viață.
Ce vor tinerii români
Tinerii români cu vârste între 16 și 24 de ani sunt interesați de metode de învățare alternative, care să le permită descoperirea talentelor și pregătirea pentru succesul profesional.
„Dezvoltarea personală și pregătirea pentru viața profesională reprezintă o preocupare majoră pentru tinerii români. Aproape toți (95%) au identificat deja ariile pe care vor să le îmbunătățească, în top trei preferințe fiind: educația financiară (37%), vorbitul în public (36%) și marketingul și comunicarea (28%). Topul este completat de domenii mai orientate spre business, precum leadership și management (25%) sau educație antreprenorială (22%). Tehnologia și inovația atrag, de asemenea, un sfert dintre respondenți”, se arată în studiu.
Există diferențe notabile în funcție de caracteristicile demografice ale respondenților. De exemplu, adolescenții își doresc cel mai mult să se poată exprima liber în public, în timp ce studenții și cei aflați la primul job pun un accent mai mare pe educația financiară.
De asemenea, preferințele variază între genuri. Tinerele sunt mai atrase de dezvoltarea empatiei și a inteligenței emoționale (24%), în timp ce băieții manifestă un interes mai mare pentru tehnologie și inteligență artificială (30%). Vânzările și negocierea sunt, de asemenea, domenii de interes pentru băieți.
Când vine vorba de schimbările pe care tinerii le-ar face pentru a se simți împliniți, 14% dintre respondenți își doresc stabilitate financiară, iar 12% prioritizează învățarea și educația. Un procent similar își dorește o schimbare în viața profesională, fie că este vorba de găsirea unui loc de muncă, schimbarea celui actual, creșterea veniturilor sau obținerea unei flexibilități mai mari. Îmbunătățirea abilităților sociale și emoționale, precum și creșterea încrederii în sine ar aduce împlinirea pentru 6% dintre tinerii chestionati.