Cea mai mare rețea socială nu este cea la care te aștepți. Performanța TikTok, Facebook și YouTube
TikTok este cea mai mare rețea socială. Iată de ce este platforma socială cu cea mai rapidă creștere, deși YouTube rămâne cea mai dominantă.
Aceste rezultate au fost concluzia unui sondaj al Centrului de Cercetare Pew ce a chestionat 5.733 de americani la mijlocul anului 2023.
Cea mai mare rețea socială este TikTok
Centrul de Cercetare Pew a publicat un sondaj actualizat privind utilizarea rețelelor sociale pentru adulți din SUA. Deși YouTube (în special) și Facebook își păstrează statutul dominant de la ultimul sondaj din 2021, TikTok este platforma cu cea mai rapidă creștere, mai mult de o treime dintre adulți spunând acum că folosesc aplicația.
Sondajul a chestionat 5.733 de adulți din SUA între 19 mai și 5 septembrie 2023. YouTube a fost de departe cea mai folosită platformă, 83% dintre respondenți raportând că o folosesc la un moment dat. Între timp, 68% dintre utilizatori au raportat că folosesc Facebook.
Cele două sunt singurele platforme pe care majoritatea oamenilor le folosesc pentru fiecare vârstă demografică. Cu toate acestea, încă există decalaje bazate pe grupele de vârstă, în special în rândul utilizatorilor YouTube. De exemplu, 93% dintre tinerii cu vârsta între 18 și 29 de ani raportează că folosesc platforma video Google, în timp ce 60% dintre cei cu vârsta de 65 și peste spun același lucru. Facebook are doar o diferență de nouă procente între aceleași două categorii demografice.
Unde se situează Instagram
Instagram s-a clasat pe locul trei în general, deoarece 47% dintre respondenți au spus că îl folosesc. Pinterest (35 la sută), TikTok (33 la sută), LinkedIn (30 la sută), WhatsApp (29 la sută) și Snapchat (27 la sută) intră toate în următorul nivel în jos. Creșterea TikTok iese în evidență cel mai mult: platforma deținută de ByteDance a crescut cu 12 puncte de la 21% față de acum doi ani. Acesta este de departe cel mai mare salt al oricărei platforme de pe listă.
Următorul nivel în jos include Reddit și X, fiecare având o proporție de 22%. Complicând lucrurile, compania lui Elon Musk și-a schimbat numele din Twitter în X (și a adus un nou CEO) în timp ce sondajele erau pe teren. Utilizatorii raportați de companie au scăzut ușor în doi ani, de la 23 la sută în 2021. Între timp, Reddit a crescut cu patru puncte de la 18 la sută, cu doi ani înainte – în ciuda controversei API-ului platformei care a avut loc în timp ce sondajele erau disponibile.
Alte platforme cu discrepanțe semnificative între grupele de vârstă includ Instagram (78% dintre participanții la sondaj cu vârsta de 29 de ani și mai puțin îl folosesc, comparativ cu 15% dintre cei de 65 de ani și peste) și Snapchat (65% îl folosesc pentru cei sub 30 de ani, 4% pentru cei de 65 de ani și peste). Grupul demografic de 40 până la 49 de ani, care include generația X mai tânără, cu excepția celor mai tineri Millennials, are rate deosebit de ridicate pentru LinkedIn (40 la sută), WhatsApp (38 la sută) și Facebook (75 la sută).
În alte date demografice notabile, Pew raportează că TikTok este deosebit de popular în rândul utilizatorilor hispanici, 49% raportând că îl folosesc (iar femeile au raportat că îl folosesc cu 15% mai mult decât bărbații). X este mai popular în rândul adulților cu venituri anuale ale gospodăriei de cel puțin 100.000 USD – o variație de nouă puncte în comparație cu nivelul de la 70.000 USD la 99.999 USD. Și, poate deloc surprinzător, având în vedere orientarea sa către carieră, LinkedIn are o rată mai mare de respondenți cu cel puțin o diplomă de licență (cu 25 de puncte mai mare decât cei cu „oarecare studii universitare” și cu 43% mai mare decât cei cu o diplomă de liceu sau mai puțin).