23 oct. 2024 | 08:00

Boeing cade ”din lac în puț”. După concedierile a 17.000 de angajați, gigantul aviatic trece printr-o nouă criză

ACTUALITATE
Boeing cade ”din lac în puț”. După concedierile a 17.000 de angajați, gigantul aviatic trece printr-o nouă criză

Boeing, unul dintre cei mai mari producători de avioane din lume, se confruntă cu o serie de crize majore, care amenință stabilitatea financiară a companiei. După ce a anunțat concedierea a 17.000 de angajați, ceea ce reprezintă 10% din forța sa de muncă globală, Boeing trece prin noi dificultăți, printre care greve, probleme de producție și o potențială vânzare de active.

Aceste probleme nu fac decât să adâncească situația complicată în care se află compania, care se vede nevoită să caute soluții pentru a-și redresa activitatea. În plus, pierderile financiare estimate la 5 miliarde de dolari pentru acest an pun o presiune enormă pe capacitatea Boeing de a reveni la stabilitate.

Vânzarea de active, un semnal al crizei financiare

Una dintre măsurile luate în considerare de Boeing pentru a face față crizei financiare este vânzarea de active. Recent, compania a ajuns la un acord pentru vânzarea unei mici unități de apărare, care produce echipamente de supraveghere pentru armata SUA. Această decizie vine în contextul unei reduceri generale a producției și a presiunilor financiare care afectează întregul lanț de producție al Boeing.

Cu toate acestea, vânzarea de active nu reprezintă decât o soluție temporară pentru problemele companiei. În timp ce acest pas poate oferi o gură de aer pe termen scurt, el nu rezolvă cauzele fundamentale ale crizei. Din 5 ianuarie 2024, Boeing a fost lovit de mai multe incidente, inclusiv probleme tehnice legate de modelul 737 MAX, un incident în care un panou de ușă s-a desprins în zbor, și investigații ale autorităților de reglementare asupra culturii de siguranță a companiei.

În plus, grevele recente ale muncitorilor sindicalizați, care au paralizat producția celor mai populare modele de avioane, cum ar fi 737 MAX, 767 și 777, au amplificat problemele financiare ale companiei. Aproximativ 33.000 de angajați de pe Coasta de Vest a SUA au intrat în grevă din septembrie, blocând complet liniile de producție ale Boeing și crescând incertitudinea cu privire la viitorul companiei.

Negocierile cu muncitorii sindicalizați și impactul asupra producției

Greva muncitorilor sindicalizați de la Boeing a fost un alt obstacol major pentru companie, oprind producția pe durata a cinci săptămâni. Muncitorii protestează pentru obținerea unor condiții mai bune de muncă și creșteri salariale semnificative. În această săptămână, aceștia sunt așteptați să voteze o nouă propunere de contract de muncă, care include o creștere salarială de 35% pe o perioadă de patru ani.

Noua ofertă vine ca urmare a respingerii unei prime propuneri, care nu a fost pe placul muncitorilor. De această dată, oferta include și un bonus de 7.000 de dolari la ratificarea acordului, stimulente financiare și contribuții suplimentare la planurile de pensii. Chiar dacă Boeing speră ca această propunere să pună capăt grevei, nu există nicio garanție că muncitorii o vor accepta, având în vedere tensiunile continue dintre companie și sindicat.

Această grevă a avut consecințe grave asupra producției și a finanțelor companiei, blocând producția celor mai vândute modele de avioane și punând în pericol contractele importante pe care Boeing le are cu clienții săi globali. În contextul actual, chiar și o reluare a activității nu va elimina complet pierderile suferite în ultimele luni.

În concluzie, Boeing se confruntă cu una dintre cele mai dificile perioade din istoria sa recentă. Reducerile de personal, problemele de producție și grevele muncitorilor sindicalizați afectează profund stabilitatea financiară a companiei, care este nevoită să ia în considerare măsuri radicale, cum ar fi vânzarea de active. În timp ce noua propunere de contract ar putea pune capăt grevei și relansa producția, criza profundă în care se află Boeing nu pare să se apropie de un final.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele