22 iul. 2024 | 09:30

Bateriile care ar putea revoluționa mașinile electrice nu mai vin de la Tesla sau chinezi. Cine rezolvă cea mai mare problemă a bolizilor pe curent

ACTUALITATE
Bateriile care ar putea revoluționa mașinile electrice nu mai vin de la Tesla sau chinezi. Cine rezolvă cea mai mare problemă a bolizilor pe curent

Industria vehiculelor electrice se află într-o continuă transformare, iar inovațiile în domeniul bateriilor joacă un rol esențial în acest proces.

Până de curând, Tesla și producătorii chinezi de baterii dominau acest sector. Cu toate acestea, LG Energy Solution își propune să schimbe regulile jocului prin introducerea unei noi tehnologii de producție a bateriilor, care promite să fie mai eficientă și mai ecologică.

Tehnologia uscată: o revoluție în producția de baterii

LG Energy Solution dezvoltă o tehnologie uscată de producție a bateriilor, care ar putea devansa concurenți precum Tesla și producătorii chinezi. Această nouă abordare are potențialul de a reduce semnificativ costurile și impactul asupra mediului, în comparație cu procesul tradițional umed. Tehnologia uscată elimină necesitatea utilizării solvenților toxici și a cuptoarelor de uscare, economisind energie și spațiu.

Kim Je-Young, directorul tehnologic al LG, a declarat într-un interviu exclusiv pentru Bloomberg că această tehnologie este dezvoltată de peste un deceniu. Compania intenționează să implementeze o linie de producție pilot până la sfârșitul acestui an și să înceapă producția la scară largă până în 2028. Potrivit estimărilor, noua metodă ar putea reduce costurile de producție cu 17% până la 30%.

Impactul asupra pieței și concurența

Tehnologia uscată este explorată și de alte companii, precum Tesla și Samsung SDI. Tesla a achiziționat startup-ul Maxwell în 2019 pentru a dezvolta această tehnologie, dar s-a confruntat cu provocări în implementarea ei pentru celulele bateriei 4680. Procesul tradițional umed necesită dizolvarea substanțelor chimice în solvenți toxici, care sunt apoi uscați la temperaturi ridicate, necesitând echipamente costisitoare și consumatoare de energie. În schimb, tehnologia uscată elimină aceste etape, oferind un proces mai simplu și mai eficient.

Volkswagen, prin intermediul companiei sale interne de baterii PowerCo, consideră că acoperirea uscată reprezintă o „schimbare radicală”. Aceasta poate reduce consumul de energie cu 30% și cerințele de spațiu cu 50%, făcând producția de baterii mai sustenabilă și mai economică.

LG Energy Solution speră că aceste inovații îi vor permite să recâștige cotă de piață în fața giganților chinezi precum Contemporary Amperex Technology (CATL) și BYD, care au redus semnificativ costul bateriilor litiu-fier-fosfat.

Viitorul producției de baterii pentru vehicule electrice

Bateriile pentru vehicule electrice sunt formate din doi electrozi (anod și catod) și un electrolit. Materialele utilizate în aceste componente influențează capacitatea de stocare a energiei și costul bateriei. Deși Tesla a aplicat cu succes metoda uscată doar pentru anozi, tehnologia dezvoltată de LG poate fi utilizată atât pentru anozi, cât și pentru catozi, indiferent de dimensiunea particulelor.

Alte companii precum Panasonic, CATL și EVE Energy lucrează, de asemenea, la tehnologii de acoperire uscată pentru celule cu densitate energetică ridicată. Producătorii de echipamente văd în aceasta o oportunitate, firme precum Hanwha Momentum și AM Batteries dezvoltând noi metode pentru producția eficientă de baterii. Între timp, Narae Nanotech îmbunătățește procesul umed prin utilizarea lămpilor xenon flash pentru a reduce linia de acoperire la jumătate.

„Industria vehiculelor electrice se află într-o fază critică, iar metodele de producție inovatoare sunt esențiale pentru a concura cu rivalii chinezi”, a declarat Jang Dong-Won, CEO al Narae. Pe măsură ce industria evoluează, aceste progrese ar putea modela viitorul producției de baterii pentru vehicule electrice.

Inovațiile în domeniul bateriilor sunt esențiale pentru viitorul vehiculelor electrice. Tehnologia uscată dezvoltată de LG Energy Solution ar putea revoluționa producția de baterii, oferind soluții mai eficiente și mai ecologice. Într-o industrie în continuă schimbare, astfel de inovații sunt cruciale pentru a rămâne competitiv și pentru a satisface cererea tot mai mare de vehicule electrice accesibile și sustenabile.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele