15 oct. 2024 | 07:30

Alternativa la Dacia Spring care îți arată ce este posibil când Renault reinventează un clasic

ACTUALITATE
Alternativa la Dacia Spring care îți arată ce este posibil când Renault reinventează un clasic

Renault a făcut un pas îndrăzneț prin reinventarea unui model emblematic, lansând noul Renault 4 electric. Acest crossover compact, inspirat de clasicul Renault 4L, vine ca o alternativă interesantă la Dacia Spring, cu o abordare mai modernă și tehnologii avansate. Prezentat oficial la Salonul Auto de la Paris, noul Renault 4 promite să combine designul retro cu performanțele unui vehicul electric de ultimă generație.

O reinterpretare modernă a unui model clasic

Noul Renault 4 se bazează pe ADN-ul predecesorului său, modelul Renault 4L, care a fost produs între 1961 și 1992. Cu peste 8 milioane de unități vândute în acea perioadă, acest model a devenit unul dintre cele mai populare vehicule ale producătorului francez. Noua versiune, denumită Renault 4 E-Tech, păstrează elemente de design ale originalului, dar le integrează într-un format crossover modern, perfect adaptat cerințelor actuale ale pieței auto.

Renault 4- E Tech

Designul exterior este o combinație reușită între trecut și prezent. Partea frontală se remarcă printr-un panou masiv, de 145 cm, ce încorporează blocurile optice și un logo Renault iluminat, înconjurat de un contur LED, vizibil atât ziua, cât și noaptea. Alte detalii, precum stopurile verticale și striațiile de pe uși, amintesc clar de modelul clasic Renault 4, oferind o notă nostalgică în designul modern al mașinii.

Tehnologie modernă și spațiu generos pentru familii

Renault 4 nu este doar o mașină cu aspect plăcut, ci și un vehicul practic, destinat familiilor moderne. Cu un ampatament extins și o gardă la sol de 18,1 cm, mai mare decât cea a Renault Captur, noul crossover oferă mai mult spațiu atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje. Interiorul este împărțit cu modelul Renault 5, însă aduce câteva funcționalități suplimentare care îl fac mai versatil.

Portbagajul de 420 de litri este unul dintre cele mai mari din această categorie de mașini electrice compacte. Sub podeaua falsă, regăsești o cutie de depozitare detașabilă, ideală pentru transportul de obiecte mai mici. În plus, scaunul pasagerului din față poate fi rabatat complet, oferind spațiu pentru obiecte lungi, cum ar fi o placă de surf, ceea ce face din Renault 4 un partener excelent pentru excursii.

Renault 4- E Tech / interior

La capitolul tehnologie, Renault 4 este echipat standard cu un ecran central de 7 inch, ce poate fi extins la 10 inch în versiunile superioare. Sistemul rulează pe Android Automotive și oferă acces la aplicații populare precum Waze, Spotify și Google Maps, facilitând navigarea și interacțiunea cu vehiculul.

Performanțe electrice și autonomie

Renault 4 E-Tech va fi disponibil în două versiuni electrice, ambele bazate pe platforma AmpR Small, aceeași utilizată pentru Renault 5. Prima versiune vine cu o baterie de 40 kWh, care oferă o autonomie de peste 300 de kilometri și un motor de 120 CP. Cei care doresc mai multă putere pot opta pentru versiunea cu baterie de 52 kWh, care oferă o autonomie WLTP de până la 400 de kilometri și un motor de 150 CP.

Ambele variante au încărcare rapidă AC la 11 kW și opțiunea de a încărca dispozitive externe prin tehnologia Vehicle to Load (V2L). În plus, bateria de 52 kWh permite o încărcare rapidă DC de până la 100 kW, oferind o flexibilitate ridicată în utilizarea zilnică.

Renault 4- E Tech / roți

O alternativă premium la Dacia Spring

Deși Dacia Spring este una dintre cele mai accesibile mașini electrice de pe piața din România, Renault 4 se poziționează ca o alternativă mai premium, cu tehnologii și specificații care atrag clienți dispuși să investească într-un crossover electric versatil. Cu un design ce îmbină nostalgia cu modernitatea și performanțe electrice care răspund nevoilor de autonomie urbană, Renault 4 este pregătit să fie unul dintre modelele de top în segmentul crossoverelor electrice.

În concluzie, noul Renault 4 nu este doar o reînviere a unui model clasic, ci o dovadă a modului în care Renault poate transforma un simbol al trecutului într-un vehicul inovator și adaptat viitorului. Odată cu lansarea oficială la Salonul Auto de la Paris din 2024, acest model promite să devină o alternativă atractivă și viabilă la Dacia Spring, oferind mai multă tehnologie și spațiu pentru utilizatorii moderni, conform ProMotor.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele