26 iul. 2024 | 07:30

Aeroportul Otopeni, sursa unor cheltuieli masive și nerealiste. Cum ajungi să plătești cel mai mare preț din Europa de Est pe parcare la Henri Coandă

ACTUALITATE
Aeroportul Otopeni, sursa unor cheltuieli masive și nerealiste. Cum ajungi să plătești cel mai mare preț din Europa de Est pe parcare la Henri Coandă

Deși în ultimii ani în jurul Aeroportului Henri Coandă din Otopeni au apărut numeroase parcări accesibile ca preț pentru cei care pleacă în călătorii, prețurile practicate de parcarea oficială a aeroportului rămân extrem de ridicate. Aeroportul Henri Coandă este recunoscut pentru tarifele sale prohibitive, fiind aeroportul cu cea mai scumpă parcare din Europa de Est.

Costurile parcării la Aeroportul Henri Coandă

Parcarea la Aeroportul Henri Coandă costă 400 de lei pentru primele patru zile, ceea ce se traduce în 100 de lei pe zi. După aceste patru zile inițiale, tariful scade la 10 lei pe zi. Acest cost ridicat vine în contextul în care parcarea aeroportului necesită reabilitări masive și nu se ridică la standardele moderne.

În comparație, parcările private din apropierea aeroportului oferă tarife mult mai mici, variind între 80 și 150 de lei pentru patru zile, și includ adesea servicii de transfer gratuit către aeroport. Aceste prețuri sunt mult mai competitive și accesibile pentru călători, făcând parcarea oficială a aeroportului să pară și mai exagerată.

Comparativ cu alte aeroporturi din Europa de Est

Conform unei analize realizate de „Adevărul”, Aeroportul Henri Coandă se situează pe primul loc în ceea ce privește costurile de parcare pentru patru zile, comparativ cu alte aeroporturi din capitalele Europei de Est. Iată câteva exemple:

  • Aeroportul Internațional Chișinău, Republica Moldova: Parcarea costă 311 lei pentru patru zile. Parcarea este modernă, având patru nivele și 799 de locuri.
  • Aeroportul din Budapesta, Ungaria: Costul parcării pentru patru zile este de aproximativ 300 de lei.
  • Aeroportul din Belgrad, Serbia: Tariful este de doar 80 de lei pentru patru zile, de cinci ori mai mic decât la Otopeni.
  • Aeroportul din Sofia, Bulgaria: Parcarea costă 85 de leva (aproximativ 216 lei) pentru patru zile.
  • Aeroportul din Tirana, Albania: Costul parcării pentru patru zile este echivalentul a 100 de lei.
  • Aeroportul din Zagreb, Croația: Parcarea costă 54 de euro (aproximativ 270 de lei) pentru patru zile.
  • Aeroportul din Tallinn, Estonia: Tariful este de 40 de euro pentru patru zile.
  • Aeroportul din Riga, Letonia: Costul parcării este de 30 de euro pentru patru zile.
  • Aeroportul din Atena, Grecia: Parcarea costă 50 de euro pentru patru zile.
  • Aeroportul Valclav Havel din Praga, Cehia: Costul parcării este de 1.150 de coroane (aproximativ 228 de lei) pentru patru zile.
  • Aeroportul din Ljubljana, Slovenia: Costul parcării pentru patru zile este de 72,5 euro, totuși mai mic decât la Otopeni.

Reacții și măsuri

În fața acestor tarife ridicate, Compania Națională Aeroporturi București a fost întrebată de „Adevărul” despre motivele stabilirii prețurilor atât de ridicate și despre proiectele de modernizare a parcării aeroportului Henri Coandă. Până în prezent, nu au fost oferite informații clare despre criteriile pe baza cărora au fost stabilite aceste tarife și nici despre termenele exacte de finalizare a eventualelor lucrări de modernizare.

Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, deși este cel mai mare aeroport al României, percepe cele mai mari tarife de parcare din Europa de Est. În contextul în care parcările private din apropiere oferă prețuri mult mai competitive și facilități suplimentare, rămâne de văzut dacă autoritățile aeroportuare vor lua măsuri pentru a ajusta aceste tarife și a îmbunătăți condițiile parcării. Până atunci, călătorii sunt sfătuiți să ia în considerare opțiunile alternative de parcare pentru a evita costurile prohibitive ale parcării oficiale a aeroportului.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele