20 sept. 2023 | 12:25

Volve s-a decis: Când renunță producătorul auto la motorul diesel

ACTUALITATE
Volve s-a decis: Când renunță producătorul auto la motorul diesel

Marca intenționează să devină complet electric până în 2030.

Volvo va înceta producția oricăror modele diesel rămase până la începutul anului 2024, pe măsură ce se îndreaptă spre a deveni un producător auto integral electric.

„Peste câteva luni, va fi construit ultima mașină Volvo cu motor diesel, ceea ce face din Volvo Cars unul dintre primii producători de mașini vechi care a făcut acest pas”, a spus compania suedeză într-un comunicat.

Deținută majoritar de compania chineză Geely, Volvo s-a angajat să devină complet electric până în 2030.

În timp ce majoritatea mașinilor vândute de Volvo în Europa erau diesel chiar în 2019, în 2022 acestea reprezentau doar 8,9% din vânzările mărcii suedeze.

În august, 33% din vânzările Volvo au fost modele complet electrice sau hibride plug-in.
Compania nu a dezvăluit câte dintre restul de 67% modele de motoare cu ardere erau diesel și câte funcționau pe benzină.

Vânzările de modele diesel au scăzut rapid în Europa de la scandalul VW privind înșelarea emisiilor, iar producătorii de automobile au redus treptat numărul de modele diesel disponibile în gama lor de modele.

Vehiculele diesel au reprezentat mai mult de 50% din vânzările de mașini noi din Europa în 2015, dar au reprezentat puțin peste 14% din vânzările în iulie.

EM90 electric orientat spre China este o nouă întorsătură pentru producătorul de automobile, care este mai bine cunoscut pentru SUV-uri și vagoane.

Living scandinav pe roți

Volvo Cars spune că primul său minivan complet electric va fi ca un living scandinav pe roți.

EM90, pe care Volvo îl numește MPV, prescurtare pentru vehicul multifuncțional, este o nouă întorsătură pentru marca suedeză, care este mai bine cunoscută pentru SUV-uri și vagoane. Volvo nu a oferit niciodată un monovolum sau un monovolum în timpul istoriei sale de 96 de ani.

O altă întorsătură nouă este că ar putea fi primul model Volvo exclusiv pentru China. EM90 nu va fi vândut în SUA, iar când a fost întrebat dacă Europa va primi monovolumul, un purtător de cuvânt a spus doar că alte piețe sunt luate în considerare.

Minivanurile nu au fost vânzătoare puternice în SUA și Europa de ani de zile. În Europa, însă, mărcile premium își redobândesc interesul pentru segment.

Lexus a declarat în aprilie că va adăuga monovolumul LM la gama sa pentru prima dată. LM va prelua Mercedes-Benz Clasa V în nișa furgonetelor de lux.

În China, unde EM90 va debuta pe 12 noiembrie, MPV-urile reprezintă o parte importantă a pieței. Vânzările de monovolume din prima jumătate a anului au crescut cu 26%, ajungând la 484.000, potrivit datelor Asociației Chinei a Producătorilor de Automobile.

Volvo, care este deținută de Geely Holding din China, are nevoie de un impuls pe cea mai mare piață de vehicule din lume.