15 iun. 2023 | 13:25

Volkswagen vrea să schimbe modul în care operează: pe ce se concentrează producătorul auto

ACTUALITATE
Volkswagen vrea să schimbe modul în care operează: pe ce se concentrează producătorul auto

Marca VW își va eficientiza gama pentru a se concentra pe modele de volum și a împărtăși mai multă producție cu alte mărci ale grupului pentru a crește profitabilitatea.

Marca omonimă de autoturisme a Grupului Volkswagen intenționează să crească veniturile cu aproximativ 10 miliarde de euro până în 2026, prin îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor.

Producătorul auto își propune să dubleze profitabilitatea la 6,5% ca parte a programului. Randamentele mărcii VW în primul trimestru au scăzut la 3% de la 3,6% în 2022.

CEO-ul Grupului VW, Oliver Blume, încearcă să sporească randamentele mărcii. Planul său va fi implementat printr-o „consultare strânsă” cu reprezentanții angajaților și ar trebui să intre în vigoare până în octombrie, a declarat consiliul de conducere și consiliul lucrătorilor VW.

VW înființează un birou de management de proiect pentru a dezvolta și gestiona programul numit „Acclerate Forward I Road to 6.5”. Fostul său șef din China, Stephan Wöllenstein, va prelua conducerea acesteia.

Programul își propune să eficientizeze gama de modele a mărcii VW și să eficientizeze dezvoltarea și producția.

Șeful mărcii VW, Thomas Schaefer, a declarat că marca se va concentra pe un număr mic de modele de volum de bază, întrerupând vehiculele cu volum mai mic, cum ar fi VW Arteon. „Acest lucru va reduce complexitatea și va oferi profituri mai mari”, a spus Schaefer.

Reducerea numărului de variante va însemna mai puține opțiuni de configurare, a spus Schaefer.

Mai multă eficiență

Ca exemplu, el a spus că noul sedan complet electric ID7 al VW are cu 99 la sută mai puține opțiuni de configurare în comparație cu un Golf de generația a șaptea.

Producția de vehicule pentru marca VW, afacerile de vehicule comerciale, Seat, Cupra și Skoda vor fi mai strâns aliniate pentru eficiență, a postat directorul financiar Arno Antlitz pe LinkedIn.

Optimizarea eficienței în producție va fi esențială pentru producerea vehiculului electric VW de 25.000 de euro, care va fi fabricat în Spania, a spus Antlitz.

Ca parte a planurilor, VW va pune în comun producția la mai multe mărci cu fabrica sa principală din Wolfsburg, scăzând potențial capacitatea, a spus o persoană familiarizată cu problema. La un moment dat, site-ul era pe cale pentru o producție de 1 milion de mașini.

Odată cu trecerea la fabricarea de vehicule electrice care necesită mai puțini lucrători, VW poate reduce sau reduce unele schimburi între fabrici. Până acum, VW nu plănuiește reduceri de locuri de muncă, cu un număr mare de lucrători care se pensionează, care ar putea fi suficient pentru a reduce forța de muncă.

Împingerea prin schimbări mai profunde la nivelul grupului a devenit esențială în trecerea la vehiculele electrice și în creșterea concurenței în China, cea mai mare piață a sa.

Planul de cheltuieli pe cinci ani al companiei a crescut la 180 de miliarde de euro din cauza cheltuielilor pentru software, vehicule electrice și a reducerii cotei de piață din China.

Grupul VW urmează să prezinte noi obiective financiare și o strategie corporativă actualizată la o zi a pieței de capital pe 21 iunie.