19 sept. 2023 | 12:25

Volkswagen trebuie să recurgă la decizii drastice: Ce se întâmplă cu producția ID3

ACTUALITATE
Volkswagen trebuie să recurgă la decizii drastice: Ce se întâmplă cu producția ID3

Uzina din Dresda construiește hatchback-ul electric ID3.

Grupul Volkswagen intenționează să înceteze producția la fabrica sa din Dresda din Germania, pe fondul unei eforturi de reducere a costurilor a CEO-ului Oliver Blume, au declarat surse pentru Automotive News Europe.

Fabrica, unde au fost produse anul trecut 6.500 de hatchback-uri VW ID3 cu baterie electrică, va continua să funcționeze într-o anumită capacitate, iar cei aproximativ 300 de muncitori ai săi vor primi alte sarcini, potrivit surselor Automobilwoche.

Blume își propune să ridice profitul mărcii VW la 6,5% pentru o creștere de 10 miliarde de euro (10,7 miliarde de dolari) a profitului până în 2026.

Costul anual de operare al fabricii din Dresda este între 60 de milioane și 70 de milioane de euro, iar oprirea producției de vehicule ar economisi aproximativ 20 de milioane de euro pe an, a declarat o sursă pentru Bloomberg.

Un purtător de cuvânt al VW a refuzat să comenteze speculațiile, conform celor de la Automobilwoche.

Fabrică legendară

Fabrica din Dresda s-a deschis în 2002 pentru a construi modele high-end precum VW Phaeton. Nu are fabrică de caroserie, vopsitorie sau fabrică de presare.

VW numește fabrica „Glaeserne Manufaktur” (în germană, fabrică transparentă). Are pereți de sticlă, astfel încât clienții să poată urmări etapa finală a asamblarii vehiculului. Uzina este considerată o bijuterie arhitecturală și a fost folosită ca fundal pentru evenimente, ceremonii, concerte și opere.

VW concurează cu producători de automobile mai profitabili, cum ar fi Stellantis, în tranziția la mașinile electrice. În Europa, piața principală a mărcii VW, consumatorii resimt stresul din cauza costurilor mai ridicate ale vieții pe fondul creșterii ratelor dobânzilor.

VW a declarat săptămâna trecută că renunță la lucrătorii temporari de la șantierul său din Zwickau, principala fabrică de vehicule electrice din Germania, după ce eliminarea treptată a unei subvenții în țară a făcut ca cererea pentru vehiculele sale electrice să scadă.