Volkswagen nu are motive de bucurie: Ce se întâmplă cu producția
VW reduce producția mașinilor electrice ID3 și Cupra Born din cauza cererii slabe.
Volkswagen va suspenda producția de mașini electrice cu baterie VW ID3 și Cupra Born la fabricile sale din Zwickau și Dresda din Germania în primele două săptămâni din octombrie, din cauza cererii mai slabe.
Datorită situației actuale de pe piață, producția va fi redusă în perioada sărbătorilor de toamnă din Saxonia în perioada 2-13 octombrie la uzina VW din Zwickau, a declarat marți un purtător de cuvânt al companiei.
Producția ID3 la Dresda va fi suspendată din 2 octombrie și va relua pe 16 octombrie.
VW a refuzat să comenteze numărul de angajați afectați. Producătorul auto a declarat la începutul acestei luni că nu va prelungi contractele pe durată determinată a 269 de angajați de la fabrica sa complet electrică din Zwickau.
VW se confruntă cu o concurență în creștere din partea Tesla și a unui număr tot mai mare de producători auto chinezi, precum și cu o cerere redusă pe piața europeană a vehiculelor electrice din cauza inflației ridicate și a reducerilor subvențiilor.
Uzina din Dresda construiește hatchback-ul electric ID3.
Există discuții despre închiderea fabricii
Grupul Volkswagen intenționează să înceteze producția la fabrica sa din Dresda din Germania, pe fondul unei eforturi de reducere a costurilor a CEO-ului Oliver Blume, au declarat surse pentru Automobilwoche.
Fabrica, unde au fost produse anul trecut 6.500 de hatchback-uri electrice VW ID3, va continua să funcționeze într-o anumită capacitate, iar cei aproximativ 300 de muncitori ai săi vor primi alte sarcini, potrivit surselor Automobilwoche.
Blume își propune să ridice profitul mărcii VW la 6,5% pentru o creștere de 10 miliarde de euro (10,7 miliarde de dolari) a profitului până în 2026.
Costul anual de operare al fabricii din Dresda este între 60 și 70 de milioane de euro, iar oprirea producției de vehicule ar economisi aproximativ 20 de milioane de euro pe an, a declarat o sursă pentru Bloomberg.
Fabrica din Dresda s-a deschis în 2002 pentru a construi modele high-end precum VW Phaeton. Nu are fabrică de caroserie, vopsitorie sau fabrică de presare.
VW numește fabrica „Glaeserne Manufaktur” (în germană, fabrică transparentă). Are pereți de sticlă, astfel încât clienții să poată urmări etapa finală a asamblarii vehiculului. Planta este considerată o bijuterie arhitecturală și a fost folosită ca fundal pentru evenimente, ceremonii, concerte și opere.
VW concurează cu producători de automobile mai profitabili, cum ar fi Stellantis, în tranziția la mașinile electrice. În Europa, piața principală a mărcii VW, consumatorii resimt stresul din cauza costurilor mai ridicate ale vieții pe fondul creșterii ratelor dobânzilor.