Volkswagen își reinventează oferta de mașini electrice ”pentru toți”: conceptul ID 2all schimbă viziunea nemților
Conceptul ID 2all adoptă o abordare de design mai modernă decât prima versiune VW a mașinii sale electrice mici.
Conceptul renunță la aspectul retro al ID Life dezvăluit în 2021 pentru un design mai tradițional, în concordanță cu restul modelelor de pasageri ale mărcii VW.
VW își propune să aducă prețul de pornire al versiunii de producție a ID2 sub 25.000 de euro, a declarat CEO-ul mărcii VW, Thomas Schaefer.
El a spus că economiile de scară și construirea mașinii în Spania, unde salariile sunt relativ mici, vor ajuta la menținerea costurilor la un nivel scăzut. ID-ul de producție 2 va avea trei frați – un alt EV mic marca VW, o versiune Cupra și o variantă Skoda.
Cele patru vehicule electrice vor folosi o versiune scurtată a platformei electrice MEB, care stă la baza modelelor VW ID3 și ID4 mai mari, împreună cu vehiculele electrice compacte Skoda și Audi.
Schaefer a spus că VW intenționează să adauge și un vehicul electric care costă mai puțin de 20.000 de euro, dar dezvoltarea unui astfel de model va fi o „provocare mai mare” decât introducerea ID2 pe piață.
„ID2all oferă nu numai o previzualizare a primei noastre mașini electrice sub 25.000 de euro, ci și a noului nostru limbaj de design”, a spus Schaefer.
Conceptul are o lungime de 4050 mm, asemănătoare cu lungimea unei mașini Polo de segment mic cu combustie, dar are un portbagaj mare de 490 de litri, comparativ cu cei 351 de litri ai lui Polo.
Pachetul de baterii oferă conceptului o autonomie de aproximativ 450 km, conform VW, care nu a dezvăluit dimensiunea bateriei.
VW a spus că ID 2all accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 7 secunde și un sistem de încărcare rapidă capabil să mărească bateria de la 10% la 80% în 20 de minute.
În interior, ID 2all abordează preocupările exprimate de clienți cu privire la abordarea ID3 a comenzilor pe ecran. Conceptul include butoane separate, iluminate pentru aparatul de aer condiționat, precum și un buton pentru controlul volumului radioului care este accesibil atât șoferului, cât și pasagerului.
VW a mai spus că interiorul mașinii avea un „aspect de înaltă calitate”.
Stabilitate, simpatie, entuziasm
ID 2all a fost stilat de noul șef de design al mărcii VW, Andreas Mindt, care i-a succedat creatorul conceptului ID Life, Jozef Kaban, în februarie.
Stilul retro al modelului ID Life nu i-a plăcut lui Schaefer, care a cerut un design în concordanță cu aspectul mai convențional al mărcii VW, au declarat surse Automobilwoche.
Noul limbaj de design al VW se bazează pe cele trei pietre de temelie ale stabilității, simpatiei și entuziasmului, a spus Mindt.
Elementul de „stabilitate” a fost parțial vizualizat de uimitorul stâlp C al conceptului, despre care Mindt a spus că a fost inspirat de VW Golf original.
„Transferăm ADN-ul icoanelor noastre în viitor”, a spus Mindt. Stâlpul C distinctiv al Golfului este „coloana vertebrală a designului Volkswagen”, a spus el.
„Likeability” a fost abordat de elementele în creștere ale grilei frontale, despre care se spune că creează „un zâmbet încrezător”.
Platforma MEB Entry folosită de concept are o configurație cu tracțiune față, mai degrabă decât sistemul de tracțiune pe spate utilizat de modelele actuale bazate pe MEB. Conceptul folosește și un motor electric de 223 CP.
ID 2all este bine echipat pentru o mașină mică, cu un ecran tactil de 12,9 inchi, un afișaj digital pentru șofer, un afișaj head-up și Travel Assist de la VW, cu funcții de conducere semi-autonomă.
„Efectele de scară ale MEB ne permit să integrăm ieftin tehnologii din clasele superioare” în noul concept, a declarat Kai Grünitz, șeful de dezvoltare VW, într-un comunicat.