05 mai 2023 | 08:25

Viitorul mașinilor este electric: modele pe benzină care au dispărut în 2023

ACTUALITATE
Viitorul mașinilor este electric: modele pe benzină care au dispărut în 2023

În ultimii ani, industria auto s-a bucurat de schimbări, pe măsură ce producția de vehicule electrice crește și consumatorii continuă să treacă de la stilurile tradiționale de caroserie, cum ar fi sedanurile și hatchback-urile, la SUV-uri și crossover.

Drept urmare, producătorii de automobile și-au actualizat gamele pentru a reflecta mai bine vremurile în schimbare, ceea ce înseamnă inevitabil că modelele mai vechi sau mai puțin vândute dispar sau urmează să dispară.

În 2022, aproape fiecare brand important a văzut cel puțin un model „ucis”, iar 2023 se pregătește să fie la fel de transformator.

În multe cazuri, mașinile cu performanțe slabe sunt retrase pentru a face loc unor alternative mai populare, dar pentru câteva dintre victimele din 2023, nu vor exista succesori ai modelelor care vor fi eliminate.

Cele mai multe sunt, deloc surprinzător, mașini cu ardere internă, dar există și unele hibride care sunt întrerupte pentru a face loc modelelor electrice care apar.

Infiniti Q60

Infiniti Q60 2022 a adăugat câteva funcții tehnice suplimentare ca standard în încercarea de a atrage cumpărătorii, dar asta nu a fost aproape de a rezolva problema principală: puțini oameni mai cumpără coupe-uri sport și chiar mai puțini cumpără unele cu insigna Infiniti pe ecuson. față. Odată cu pivotarea mărcii pentru a se concentra pe segmente mai profitabile, cum ar fi SUV-urile și crossover-urile, s-a luat decizia ca Q60 să nu fie continuat după anul model 2022, deși Infiniti a declarat atunci că se aștepta să aibă stoc disponibil până în 2023.

Q60 a trăit o viață relativ scurtă, debutând în 2017, după ce conceptul inițial a fost dezvăluit în 2015. Am analizat Q60 Red Sport 400 din 2017 și am constatat că este o mașină competentă, chiar dacă are defecte, cea mai mare problemă fiind pur și simplu că nu poate nu-și eclipsează rivalii precum BMW Seria 4 și Audi S5. În cele din urmă, aspectul său frumos nu a fost un motiv suficient de bun pentru a cumpăra unul față de concurență, care a oferit o dinamică superioară, o tehnologie mai bună și, să recunoaștem, o insignă mai prestigioasă.

Lamborghini Aventador

Odată cu sosirea hibridului Revuelto din 2024, Lamborghini și-a luat rămas bun de la ultima sa navă amiral alimentată de benzină. Revuelto încă are un motor V12, dar îl împerechează cu trei motoare electrice, care îi permit să conducă în modul complet electric în orașe sau în trafic lent. Aventadorul nu a făcut astfel de concesii, rămânând însetat, zgomotos și intenționat impracticabil până la sfârșit. Lamborghini a comemorat sfârșitul celor 11 ani de rulare a lui Aventador cu ediția specială Aventador LP 780-4 Ultimae, care a produs 769 de cai putere din motorul său V12 cu aspirație naturală.

Ca și restul industriei auto, Lamborghini renunță treptat la motoarele cu ardere internă în favoarea energiei electrice, CEO-ul Stephan Winkelmann afirmând recent că prima supermașină complet electrică a mărcii va fi dezvăluită în 2028.

Honda Insight

Lansată inițial în 1999, Honda Insight a supraviețuit trei generații, dar a fost întreruptă după 2022. A evoluat dintr-o mașină cu aspect ciudat, cu roțile din spate parțial acoperite, într-un sedan cu aspect destul de neremarcabil și poate că această blandă este cea care i-a pecetluit soarta. Producția s-a încheiat în iunie 2022, Honda promițând la acea vreme să o înlocuiască cu un alt model hibrid. Acest succesor a fost acum confirmat a fi Civic Hybrid, care va debuta pentru anul model 2024.

Insight întrerupt se baza deja pe oasele Civic de ultima generație, așa că are sens ca Honda să-l înlocuiască cu un model care își împărtășește numele cu cea mai bine vândută mașină economică. Civic 2023 este plin de caracteristici care îl fac una dintre cele mai bune mașini din clasa sa, așa că sperăm că Civic Hybrid 2024 se va dovedi a fi la fel de câștigător ca și fratele său din gama pe benzină.

Chevrolet Spark

Chevy Spark a fost cea mai ieftină mașină nouă pusă în vânzare atunci când a fost anunțat că va fi eliminată după 2022, cu un preț de pornire de puțin sub 15.000 de dolari. Chevy nu a oferit un înlocuitor direct, ci a direcționat cumpărătorii către crossoverele Trailblazer și Trax, care ambele au început de la peste 5.000 USD în plus. Spark a fost una dintre puținele mașini rămase sub 20.000 de dolari pe piață și, ca atare, a fost și una dintre cele mai simple. Nici nu era puternic, cu un motor care producea doar 98 de cai.

Hyundai Accent

La fel ca Chevy Spark, Hyundai Accent era un subcompact accesibil, care era printre cele mai ieftine mașini noi de pe piață. Și, de asemenea, ca și Chevy Spark, a fost ucis de Hyundai, astfel încât marca să se poată concentra pe livrarea de modele cu marje de profit mai mari. Cel mai ieftin Hyundai rămas în 2023 acum că Accent a dispărut este crossover-ul Venue.

Hyundai susține că oricine caută un sedan se poate îndrepta pur și simplu direct către modelele sale Elantra sau Sonata, deși se zvonește că Sonata va fi eliminată în câțiva ani.

Ford EcoSport

Ford EcoSport trebuie să aibă unul dintre cele mai ilogice nume ale oricărei mașini vândute recent. Nu este nici sportiv, nici deosebit de ecologic, cu evaluările EPA de 23 mpg în oraș și 29 mpg pe autostradă, ceea ce o face una dintre cele mai puțin eficiente mașini din segmentul său. Și da, Ford a încercat să susțină că „Eco” din nume ar trebui să fie pronunțat „echo”, dar asta nu-i face numele mai puțin prostesc și nici nu a schimbat modul în care majoritatea cumpărătorilor îl citesc. Indiferent cum ar fi vrut Ford să-i spunem, nu există nicio îndoială că merită titlul de una dintre cele mai puțin impresionante mașini ale mărcii.

Hyundai Ioniq Hybrid

Hyundai își transformă plăcuța de identificare Ioniq într-un sub-brand integral electric, Ioniq 5 și 6 fiind deja la vânzare și Ioniq 7 pe drum. Pentru a evita confuzia, producătorul auto sud-coreean a renunțat la Hyundai Ioniq hibrid și plug-in hibrid, după ce a renunțat la Ioniq EV original în 2021. Ioniq Hybrid din 2022 a fost unul dintre cele mai ieftine din segmentul său.

Ioniq Hybrid s-a confruntat cu o mulțime de concurenți, atât din partea rivalilor precum Toyota Prius, cât și din partea rivalilor interni precum Hyundai Kona și Kia Niro. Cu alte câteva modele din gama sa care oferă deja specificații similare la un preț similar, se pare că Hyundai a vrut să simplifice puțin lucrurile, iar Ioniq Hybrid a fost considerat cea mai slabă verigă.

Toyota C-HR

C-HR nu a găsit niciodată succesul de vânzări pe care Toyota a sperat că îl va avea, rămânând în urma rivalilor precum Honda HR-V, Hyundai Kona și Nissan Kicks. Odată cu introducerea Corolla Cross, C-HR a suferit și de pe urma concurenței interne, așa că s-a luat decizia de a-l renunța pentru 2023. Corolla Cross oferă un stil mai puțin divizibil, o placă de identificare familiară și un preț de pornire puțin mai mic, oferindu-i o șansă mult mai mare de a reuși în segmentul său extrem de competitiv.

De asemenea, are o gamă mai largă de opțiuni de motorizare decât C-HR, cu sisteme de propulsie hibride și non-hibride disponibile. C-HR a fost oferit doar cu un 2.0L cu patru cilindri care produce 144 de cai putere și tracțiune față, în timp ce majoritatea rivalilor au oferit mai mulți cai sub capotă și tracțiune integrală pentru o mai bună aderență în condiții meteorologice nefavorabile. Cu toate acestea, o nouă generație a mașinii va fi lansată în Europa, bazată pe conceptul C-HR Prologue, care a făcut de curând turul la expozițiile auto.

Mercedes-Benz Clasa A

Cel mai ieftin Mercedes-Benz nou a fost întrerupt pentru 2023, deoarece se străduia să găsească cumpărători, vânzările din 2021 scăzând la mai puțin de jumătate față de doar doi ani înainte, în 2019. Problema a fost că nu numai că a concurat cu rivalii de la BMW și Audi. , dar a avut și concurență internă sub forma CLA și GLA. CLA este puțin mai scump, dar acum acționează ca model entry-level al Mercedes, după plecarea Clasei A.

GLA este crossover-ul entry-level al mărcii și are mult mai mult succes decât sedanul Clasa A, vânzându-se în jur de 14.000 de unități în 2021, spre deosebire de cele 8.000 de unități ale acestuia din urmă. Asta lasă un număr din ce în ce mai mic de mașini premium entry-level, cu BMW Seria 2 Gran Coupe și Audi A3 sedan printre ofertele rămase pe piață. Pe măsură ce producătorii de automobile trec la vehicule electrice și încearcă să direcționeze cumpărătorii către mașini mai mari în căutarea unor marje de profit mai mari, nu există nicio garanție că niciunul dintre cei doi va rămâne mult mai mult timp.