25 apr. 2023 | 18:25

Vești bune pentru industria auto europeană: ce arată datele despre Tesla, Dacia și Volkswagen

ACTUALITATE
Vești bune pentru industria auto europeană: ce arată datele despre Tesla, Dacia și Volkswagen

Câștigurile mari de Tesla Model Y, VW ID3 și Dacia Spring au sporit vânzările generale de vehicule electrice cu 29%.

Câștigurile mari înregistrate în primul trimestru de Tesla Model Y, Volkswagen ID3 și Dacia Spring au sporit vânzările globale de vehicule electrice europene cu 29%, până la 399.182.

Modelul Y a condus rivalii săi în segment cu o sumă masivă, deoarece volumul său de peste 66.500 a fost mai mare decât vânzările combinate ale restului mașinilor din primele cinci ale segmentului.

Tesla Model 3, VW ID4, ID3 și Dacia Spring au înregistrat 62.738 de vânzări în T1, conform cifrelor preliminare de la Dataforce.

În ciuda concurenței în creștere din partea altor mărci, performanța modelului Y în martie a sporit cota de piață a vehiculelor electrice a Tesla la 21,7% în primul trimestru, în creștere de la 18,4% în aceeași perioadă a anului trecut. Numai în martie, Tesla a vândut aproape la fel de multe vehicule cât a făcut în întreg primul trimestru al anului trecut.

Mașinile hibride pierd din teren

Vânzările de hibride plug-in au scăzut cu 7,3%, până la 198.510 de unități, potrivit cifrelor reprezentând 92% din vânzările din Uniunea Europeană plus țările ETFA și Marea Britanie.

Segmentul a fost condus de Ford Kuga PHEV, care a înregistrat o creștere de 2,7 la sută la 11.218 unități. Modelele nr. 2, 3, 4 din segment, Volvo XC60, Lynk & CO 01 și Kia Sportage, au avut câștiguri în procente cu două sau trei cifre. Totuși, acest lucru nu a putut compensa pierderile altor vehicule PHEV, care nu se mai califică pentru stimulente de reducere a prețurilor în Germania.

Între timp, Grupul Volkswagen a încheiat un început puternic în 2023, luând locul de top în 12 din 21 de segmente europene până în martie.

Mărcile din cel mai mare grup de producție auto din Europa au fost pe locul 1 în șapte segmente de volum și cinci segmente premium urmărite de Dataforce.

Marca VW a reprezentat șase dintre segmentele nr. 1, conform datelor preliminare ale Dataforce.

Câștigătorii pentru VW au inclus Golf (compact), T-Roc (SUV mic și coupe/cabrio) și Caddy (dube compacte).

Segmentul SUV mijlocii/mari a fost condus de Kodiaq de la marca sora VW Skoda, urmat de ID4 complet electric.