Vestea proastă de la șeful Carrefour care ar trebui să-ți dea de gândit. Așa înțelegi să te pregătești pentru criză
Europa se pregătește pentru o criză economică de proporții. Deși au existat numeroase paralele cu criza din 2008, prea puțini au înțeles că dificultăți financiare nu se întâlnesc doar în România, Ucraina sau Ungaria, ci și în vest.
Carrefour este, probabil, cel mai mare lanț de supermarketuri din Franța, iar când șeful gigantului lansează un avertisment în spațiul public, este foarte probabil ca realitatea din acest magazine să fie valabilă la nivel național. În acest context, ar fi nevoie de un pic de atenție suplimentară când Alexandre Bompard a insistat pe faptul că ”Vedem o prăbușire a cheltuielilor în Franța”.
Oamenii cheltuie mai puțin. Unii nu au, alții fac economie
Din cauza prețurilor ridicate de pe rafturile magazinelor, consumatorii din Franța au redus masiv achizițiile de alimente esențiale. De partea cealaltă a baricadei, șeful Carrefour a solicitat autorităților franceze să amâne legea care limitează mărimea promoțiilor pe care le pot oferi retailerii, conform Reuters, citat de Economedia.ro.
„Vedem o prăbuşire a cheltuielilor în Franţa. Când nu mai sunt accesibile alimentele esenţiale, când oamenii pleacă fără produsele esenţiale, trebuie să acţionăm”, a declarat Alexandre Bompard la postul de radio Franceinfo.
În ultima săptămână, Bompard și alți directori ai marilor lanțuri de retail s-au întâlnit cu Ministrul de Finanțe, Bruno Le Maire, pentru a atrage atenția asupra creșterii accelerate a costului vieții. Giganții speră să obțină din partea Guvernului un moratoriu de un an pentru aplicarea legii Descrozailles, menită să limiteze promoțiile la produsele de îngrijire, igienă și înfrumusețare.