Uită de Facebook și Instagram, banii sunt pe TikTok: așa te îmbogățești în 2023 pe internet
Anul 2022 a confirmat fără echivoc faptul că cei mai mulți bani care se câștigă din online și se investesc în online ajung la ”vedetele” de pe TikTok. Cele mai mari bugete de publicitate nu au mai ajuns sub nicio formă pe Facebook sau Instagram. Acelea sunt de domeniul trecutului.
Dintr-un punct de vedere, toate platformele online de publicitate și marketing au înregistrat creșteri în 2022, dar niciuna nu se compară cu saltul de aproximativ 200% înregistrat pe partea de bugete de advertising de TikTok, față de anul anterior. Aceasta este concluzia la care a ajuns agenția Search Ads specializată pe marketing online. Google se bucură în continuare de interes, cu o creștere de 46%, dar creșterea de doar 13% văzută de Facebook, atestă mutarea interesului giganților către platforma axată exclusiv pe conținut video ușor digerabil.
TikTok face legea în online
„Google a avut o creștere a veniturilor din advertising online susținută de mai multe instrumente noi, însă îndeosebi datorită unui nou tip de campanii, bazate pe inteligența artificială, cu rezultate foarte bune în majoritatea domeniilor. Vorbim de campaniile Performance Max, capabile să „țintească” utilizatorul potrivit, în momentul potrivit, cu creația potrivită, maximizând șansele de conversie”, arată Paul Smarandache, managing partner Search Ads.
Vizavi de schimbările din piața online de publicitate, magazinele virtuale din portofoliul companiei citate au investit cu 10-15% mai mult în reclame, iar vânzările au crescut în consecință. Anul trecut, însă, creșterea nu s-a mai comparat cu cea din primii ani de pandemie 2020 – 2023. O creștere surprinzător de mare a vânzărilor a fost înregistrată de librăriile online – 65% la venituri, după ce au sporit cu bugetele de marketing pentru promovarea online cu 45%.
„Am întâmpinat în 2022 provocări destul de mari în zona de real estate. Aici, de îndată ce a început războiul, am înregistrat scăderi ale cererii și creșteri ale costurilor pe conversie. Apoi, a apărut și o scădere a cererii de apartamente cu finanțare prin credit ipotecar și o creștere a numărului de apartamente achiziționate cu bani cash”, mai explică Paul Smarandache.
Dincolo de detaliile de fond, tendința majoră din 2023 o reprezintă creșterea în continuare a bugetelor de reclame destinate TikTok, după ce gigantul și-a îmbunătățit algoritmul de publicitate, pe lângă sporirea majoră a numărului de utilizatori. Huawei Ads reprezintă de asemenea o sursă de interes pentru noul an față de 2022, cu accent, de fiecare dată, pe video.