Uber „schimbă foaia”: Ce nu mai poți să faci în aplicație, cum te afectează
Uber ia măsuri împotriva utilizatorilor care acordă evaluări proaste doar pentru a obține rambursări. Această măsură ar putea ajuta la protejarea evaluărilor șoferilor de clienții rău intenționați.
Uber ia măsuri serioase
Șoferii (și clienții) Uber trebuie să mențină un rating ridicat pentru a continua să folosească aplicația, dar utilizatorii rău intenționați pot reduce acest scor. Unii pot chiar să acorde șoferului sau curierului o evaluare slabă pentru o călătorie perfectă sau pentru o livrare de mâncare doar pentru a putea primi o rambursare. Uber spune că face mai mult pentru a rezolva această problemă și pentru a face platforma mai echitabilă și mai sigură pentru clienți și șoferi.
Vezi și: S-ar putea să rămânem fără Uber: Legislația europeană care nu îi convine gigantului american
Compania spune că a stabilit noi sisteme pentru a identifica utilizatorii care fac reclamații doar în efortul de a obține o rambursare sau un alt beneficiu. Compania spune că orice acuzații pe care le fac acești utilizatori nu vor afecta evaluarea șoferului și nici nu vor reprezenta un factor în deciziile de dezactivare a contului. Compania de ridesharing observă că acest lucru se bazează pe o politică pe care o are din 2017 de a renunța la evaluările scăzute pentru problemele care nu sunt controlate de șofer sau curier, cum ar fi traficul intens.
Cum sunt sancționați utilizatorii rău intenționați
Pe de altă parte, șoferii și curierii vor primi informații mai clare cu privire la motivul pentru care Uber le-a dezactivat contul. Aceștia vor putea să solicite companiei de transport să revizuiască decizia și să includă orice detalii care ar putea ajuta în cazul lor, cum ar fi înregistrări video sau audio. În plus, șoferii din SUA care au fost acuzați că își conduc vehiculul sub influența drogurilor vor avea opțiunea de a face un test pentru a-și dovedi nevinovăția. Uber va acoperi costul testului antidrog.
Aceste lucruri fac parte dintr-o serie de noi măsuri pe care Uber le introduce pentru a face platforma mai sigură și mai echitabilă pentru șoferi. În primul rând, compania își extinde funcția Record My Ride în mai multe orașe din SUA. Astfel, șoferii din mai multe locații vor putea să folosească camera frontală a iPhone-ului pentru a face videoclipuri cu călătoriile lor.
Vezi și: Serviciu nou de la Uber, pentru clienții extravaganți. Ce poți comanda acum în aplicație
Într-o altă actualizare orientată spre siguranță, Uber spune că în 2024 va „extinde în mod semnificativ verificarea identităților călătorului pentru a compara detaliile contului clientului cu surse de date de încredere sau cu un document de identitate”. În cele din urmă, va începe să informeze șoferii dacă clientul pe care îl preiau este verificat. Ideea este de a oferi șoferilor mai multă liniște înainte de a accepta o călătorie.