Tragedie feroviară Grecia: Ultima conversație între mecanic și cel care l-a trimis pe linia greșită, publicată. Revolta crește în țară
Bilanțul tragediei feroviare din Grecia a ajuns la 57 de morți, după ce două trenuri, care circulau pe aceeași linie, s-au ciocnit violent. Principalul suspect al accidentului de pe ruta Atena – Salonic a fost pus oficial sub acuzare. Deși șeful de gară din Larissa își acceptă vina, susține că nu este singurul responsabil pentru catastrofă. Între timp, au apărut imagini cu momentul impactului devastator, dar și înregistrările ultimei conversații între mecanicul de la Intercity și cel care l-a trimis pe linia greșită.
Tragedie feroviară Grecia: Au apărut înregistrări bombă
Presa elenă vorbește de un lanț de erori grave, corupție și neglijență din partea autorităților. Joi, trenurile din Grecia și metroul din Atena nu au circulat, deoarece angajații feroviari, furioși pe întreaga situație, au intrat în grevă. De asemenea, peste 2.000 de persoane au protestat, pentru a doua zi consecutiv, în capitală şi Salonic. Ce dezvăluie înregistrările ultimei conversații între mecanicul de la Intercity și șeful gării din Larissa?
Dialogul dintre cei doi arată că nu exista o situație de criză sau vreo problemă. Șeful de gară îi transmite conductorului să meargă înainte, în mod normal. Presa elena notează că mecanicul garniturii de pasageri nu a avut niciun motiv să pună la îndoială ordinul superiorului său.
Mecanicul trenului: Larissa mă aude?
Șeful de gară: Da, te aude. Cu nr. 47 treceți de semaforul roșu până la stația Nei Poroi.
Mecanicul trenului: Vasili, plec?
Șeful de gară: Pleacă, pleacă.
Mecanicul trenului: Ok, o seară bună.
Ordinul său, însă, a pecetluit soarta a zeci de oameni nevinovați. Anterior, șeful gării Larissa ceruse unui subaltern să schimbe manual un macaz, deoarece un tren local se blocase și trebuia mutat de pe linia principală. Doar că acesta a uitat să ceară punerea macazului la loc.
Subaltern: Vasili, să schimb poziția macazului?
Șeful de gară: Nu, nu schimba poziția pentru că vine 1564
Subaltern: Ok, o să las așa, pe diagonală.
Decizia a făcut ca cele două trenuri să ajungă pe aceeași linie și să se izbească frontal, momentul impactului fiind surprins de o cameră de supraveghere. Pe filmare se vede cum apare o minge de foc uriașă, după ce primele vagoane sunt cuprinse de flăcări.
„Este cel mai dificil moment atunci când nu salvezi vieți și recuperezi cadavre. Nu este ceva ce ne place, nu este ceva ce ne dorim, dar este ceva ce va rămâne în memoria noastră întotdeauna, indiferent cât de mult încercăm să scăpăm”, a relatat Konstantinos Imanimidis, voluntar al Crucii Roșii.
Șeful gării din Larissa era în funcție doar de o lună
Suspectul numărul unu, pus recent șeful gării din Larisa, are termen până sâmbătă să depună mărturie și să își pregătească apărarea. Avocatul bărbatului de 59 de ani a mărturisit despre clientul său că este distrus sufletește și că își asumă o parte din vină, dar nu pe toată.
„Acuzatul este absolut devastat. Este un pic cam devreme pentru declarații, deoarece nu avem întregul dosar. Dar el și-a asumat partea de vină, conform cu responsabilitatea pe care o avea. Ce vreau să spun acum este că nu ar trebuie să ne uităm la copac și să nu vedem toată pădurea”, a anunțat Stefanos Pantzsartzidis.
Potrivit sindicaliștilor eleni, pe linia Atena – Salonic, adică pe tronsonul unde a avut loc tragedia, nu există sistem electronic de semnalizare, nici măcar semafoare! Controlul traficului se realizează prin stația radio sau telefonul mobil.