14 iul. 2023 | 11:25

Toyota și-a pus la punct strategia: ce planuri are pentru Europa

ACTUALITATE
Toyota și-a pus la punct strategia: ce planuri are pentru Europa

Toyota își propune să vândă 200.000 de vehicule cu celule de combustibil până în 2030.

Oyota se va concentra pe vânzarea de camioane și mașini alimentate cu hidrogen în Europa și China, ca parte a eforturilor de a vinde 200.000 dintre aceste vehicule până în 2030, au spus directorii.

Decizia marchează o schimbare în atenția producătorului auto, un susținător major al vehiculelor cu celule de combustibil pe hidrogen ca alternativă la vehiculele electrice.

Până acum, Toyota s-a concentrat pe mașinile de pasageri și pe piața nord-americană, o abordare care se blocase.

Actualizarea strategiei a fost prima dată de Toyota de când a înființat luna aceasta o unitate separată axată pe hidrogen pentru a extinde aplicarea tehnologiei celulelor de combustie în aplicații mai largi, inclusiv generarea de energie industrială și camioanele comerciale.

Toyota a vândut puțin peste 3.900 de vehicule cu celule de combustibil în 2022, mai puțin de jumătate din 1% din vânzările sale globale de aproximativ 9,5 milioane de vehicule.

„Acesta poate fi un mod ciudat de a spune, dar 200.000 nu este un număr mare”, a declarat directorul principal al tehnologiei Toyota, Hiroki Nakajima. „Credem că acest număr și multe altele pot fi obținute”.

Atenție pe China și Europa

Concentrându-se pe China și Europa, unde producția și cererea de hidrogen sunt mai mari, Toyota își propune să reducă costurile, a spus Nakajima, adăugând că producătorul auto va căuta, de asemenea, să întărească legăturile cu alte companii.

În mai, Toyota și Daimler Truck Holding au declarat că au convenit să coopereze în domeniul tehnologiei hidrogenului și au ajuns la un acord preliminar pentru a-și combina afacerile cu camioane în Japonia.

Toyota și-a lansat unitatea dedicată de celule de combustibil, Fabrica de hidrogen, cu 1.350 de angajați la începutul acestei luni.

Un vehicul cu celule de combustibil folosește un motor electric ca un EV, dar folosește energie dintr-o stivă de combustibil unde hidrogenul este separat de un catalizator pentru a produce electricitate.

Adoptarea de către consumatori a pilelor de combustie a fost limitată de costurile ridicate și de o rețea limitată de stații de alimentare, dar vehiculele alimentate cu hidrogen se pot alimenta rapid și au o autonomie lungă.

Toyota a lansat primul vehicul cu celule de combustibil în urmă cu aproape un deceniu cu Mirai, o mașină de nișă pe care a comercializat-o în California.

În Japonia, unde guvernul a susținut hidrogenul ca alternativă de securitate energetică, Toyota ar putea colabora cu guvernele locale pentru a trece la tehnologia cu celule de combustie a flotelor de vehicule alimentate cu motorină, cum ar fi ambulanțele și camioanele de gunoi, la tehnologia cu celule de combustibil, a spus Nakajima.

Toyota a declarat că se așteaptă ca piața globală a pilelor de combustie să crească la aproximativ 35 de miliarde de dolari până în 2030, de peste 15 ori față de nivelul din 2020, citând o prognoză a firmei de cercetare de piață Fuji Keizai.

Honda vizează vânzări anuale de aproximativ 60.000 de vehicule cu un sistem de celule de combustibil dezvoltat în comun cu General Motors în 2030, a anunțat în februarie.