Toyota nu renunță la strategia sa: Ce se întâmplă cu mașinile electrice
Toyota repornește radical faimosul său sistem de producție pentru următoarea generație de vehicule electrice care luptă împotriva Tesla, care urmează să fie lansată în 2026.
Toyota poate întârzia la cursa de vehicule electrice. Dar cel mai mare producător auto din lume se angajează într-o repornire urgentă și radicală a faimoasei sale mașini de producție, despre care directorii spun că o va ajuta să depășească Tesla și alți rivali în doar câțiva ani.
Revizia se bazează pe o serie de tehnologii inovatoare care sunt ferm înrădăcinate în sistemul său de producție Toyota, dar turboalimentate cu instrumente digitale pentru era EV.
Abordarea – care include mașini care circulă singure prin fabrici, fabrici hiperautomatizate, utilizarea tehnicilor de megacasting și mult mai puțini muncitori – nu este doar o vorbă fericită.
Inginerii de producție ai Toyota Motor implementează tehnicile în fabricile de banc de testare din bastionul Toyota City al companiei, în centrul industrial al Japoniei.
Citește și Toyota a lansat un nou model de lux: Century este în luptă directă cu Rolls Royce
Ritmul schimbării se accelerează pe măsură ce Toyota se grăbește să pregătească transformarea producției pentru o nouă generație de vehicule electrice care luptă împotriva Tesla pe care promite că va începe să o livreze în 2026.
Pentru a dovedi că este serios, Toyota a găzduit un tur de două zile al site-urilor în septembrie, oferind o privire fără precedent în spatele cortinei. De la directorul de producție Kazuaki Shingo, mesajul a fost tare și clar: Toyota își revine.
„Am întârziat să începem progresul, dar sperăm să trecem înaintea Tesla în acest fel”, a declarat Akihisa Shirao, director general de proiect al nou-înființată fabrică BEV de la Toyota, o unitate de afaceri înființată pentru a conduce strategia EV de nouă generație.
Fabrica viitorului
Directorii Toyota spun că transformarea cu mize mari este la fel de revoluționară ca trecerea la vehiculele monocaroserie cu caroserie pe cadru cu zeci de ani în urmă. Iar succesul constructorului de automobile nu este garantat.
Chiar și pentru o companie mândră de producție, cum ar fi Toyota, lansarea tehnologiilor de fabrică în mare parte netestate promite să fie o sarcină delicată, predispusă la probleme. Și pe măsură ce Toyota își îmbunătățește procesele, concurenții săi internaționali vor continua și cu propriile inovații.
Citește și Toyota, probleme uriașe cu producția: Ce decizie a luat producătorul japonez
Cu toate acestea, Toyota are mari speranțe în remake-ul său.
Compania se așteaptă să reducă la jumătate timpul de producție și să reducă costurile echipamentelor cu 25% prin digitalizare. Și pentru noile sale linii dedicate de vehicule electrice, Toyota prezice că productivitatea se va dubla.
Pas cu pas
Între timp, planificatorii consideră că o nouă arhitectură modulară EV va necesita jumătate din investiții și resurse de dezvoltare, în timp ce vehiculele își dublează autonomia, datorită bateriilor mai bune. Din cele 3,5 milioane de vehicule electrice pe care Toyota își propune să le vândă în 2030, aproximativ 1,7 milioane vor fi vehicule electrice de nouă generație construite astfel.
Citește și Toyota se distanțează de rivali: țara în care urmează să lanseze mașini autonome
„Voi folosi abilitățile Toyota pentru a schimba viitorul producției de mașini”, a promis Kazuaki, care a fost ales anul acesta de noul CEO Koji Sato să conducă producția globală. „Uneori, ar putea fi nevoiți să distrugem modul convențional de producție”.
Nu există nume oficiale pentru ceea ce Toyota va numi vehiculele sale electrice de următoarea generație. Prima apariție pe piață va fi o plăcuță sub marca premium Lexus în 2026.