Toyota merge ceas: ce arată datele despre gigantul japonez și mașinile electrice
Vânzările globale de hibrizi au crescut cu 38%, reprezentând puțin sub o treime din numărul total de vehicule vândute.
Toyota a vândut cu 5% mai multe vehicule în prima jumătate a anului comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajutată de o diminuare a constrângerilor de aprovizionare cu semiconductori și de cererea mai puternică în Japonia.
Compania a vândut aproximativ 4,9 milioane de vehicule la nivel global în cele șase luni până în iunie, inclusiv marca sa de lux Lexus, comparativ cu aproximativ 4,7 milioane de vehicule în aceeași perioadă din 2022.
Vânzările Toyota în Japonia au crescut cu 33%, până la 878.215 de unități în perioada respectivă față de un an anterior, în timp ce vânzările din SUA au scăzut cu 0,7%, până la puțin peste 1 milion de vehicule, iar cele din Asia au scăzut cu jumătate de procent, până la aproximativ 1,5 milioane de unități.
Vânzările în creștere
În luna iunie, vânzările globale au crescut cu 10%, până la 898.947 de unități, beneficiind de cererea în creștere, inclusiv pentru vehicule electrificate, cum ar fi hibridele, pe piețe cheie precum SUA și Europa, a spus compania într-un comunicat.
Vânzările din China au înregistrat în iunie primul lor declin lunar în trei luni, scăzând cu 13%, la 174.548 de vehicule. Vânzările din China au scăzut cu 2,8% în perioada ianuarie-iunie.
Mai mult, vânzările globale de vehicule electrice hibride au crescut cu 38% față de an, până la 292.131 de unități, reprezentând puțin sub o treime din numărul total de vehicule vândute la nivel mondial luna trecută.
În iunie, Toyota a vândut 10.191 de vehicule electrice cu baterie în întreaga lume, inclusiv marca sa Lexus, dintre care aproximativ 5.000 sunt vândute în China. Acest lucru a adus numărul total de vehicule alimentate cu baterii vândute în prima jumătate a anului 2023 la 46.171 de unități.