Toyota își schimbă total strategia: ce planuri are pentru a lupta cu Tesla
Schimbarea EV a Toyota va fi benefică și pentru mașinile ICE cu o producție mai slabă.
Revizia radicală a vehiculelor electrice de la Toyota va oferi o multitudine de beneficii indirecte dincolo de următoarea generație de Toyota care luptă împotriva Tesla, care încep să iasă din linie din 2026.
Procesele de producție inovatoare vor fi aplicate și fabricilor care produc vehicule mai convenționale. Între timp, noua platformă complet electrică proiectată de la zero poate fi chiar partajată cu producătorii de automobile partenere, ajutând Toyota să-și extindă scara și să reducă și mai mult costurile.
Toate operațiunile globale ale Toyota vor profita de schimbarea EV, nu doar de afacerea sa în curs de dezvoltare cu EV.
Cel mai mare producător de automobile din lume a subliniat marți efectele multiplicatoare în cel mai recent briefing despre planul lor de avansare în cursa globală a vehiculelor electrice în doar câțiva ani.
Foaia de parcurs, lansată de noul CEO Koji Sato, solicită o nouă inginerie a produselor Toyota, precum și a fabricilor sale. În ceea ce privește producția, Toyota plănuiește să reducă la jumătate numărul de procese de producție, să reducă la jumătate cantitatea de investiții în fabrică și să înjumătățească timpul de producție.
În produs, Toyota va lansa o nouă platformă EV, un nou sistem de operare software și un val de baterii avansate care ar putea oferi distanțe de condus EV de până la 1.500 de kilometri (930 de mile).
Acele vehicule electrice mai competitive de următoarea generație vor ajunge pe piață în 2026. Și până în 2030, Toyota se așteaptă să vândă 3,5 milioane de vehicule electrice anual, inclusiv 1,7 milioane pe această arhitectură EV nou concepută, creată în cadrul așa-numitei unități de afaceri BEV Factory a Toyota.
Toyota se așteaptă la câștiguri mai largi prin utilizarea noului set de instrumente de tehnologii în întreaga companie.
„Aceste tehnologii nu ar trebui aplicate doar vehiculelor electrice cu baterii”, a spus președintele fabricii BEV, Takero Kato. „Este vorba de creșterea calității și flexibilității noastre. Vom putea eficientiza toate activitățile noastre de producție și producție prin această activitate.”
Revoluție în producție
Noile tehnici, cum ar fi turnarea giga și producția autopropulsată propusă de Toyota, în care mașinile se vor conduce singure prin fabrici de asamblare fără linii fixe, pot migra către fabrici non-EV, au spus directorii. La fel va folosi tehnologia digitala gemenă care va permite Toyota să accelereze crearea, testarea și verificarea noilor modele de linii prin crearea unui doppelganger din lumea virtuală.
„Metodele de fabricație în sine sunt noi”, a spus Chief Technology Officer Hiroko Nakajima. „Trebuie să acordăm prioritate producției eficiente.”
Aceste noi abordări vor reduce, de asemenea, dependența Toyota de munca umană.
Acest lucru poate îmbunătăți eficiența fabricii, dar îl va ajuta și pe unul dintre cei mai mari angajatori din Japonia să facă față unei deficite iminente de forță de muncă pe măsură ce populația Japoniei îmbătrânește și se micșorează, a declarat Sadahito Kondo, directorul centrului de dezvoltare a ingineriei de producție al Toyota.
„Lucrătorii disponibilizați vor fi realocați în joburi cu valoare mai mare”, a spus Kondo.
Tehnicile de producție reînnoite vor fi cheie pentru a ajuta Toyota să reducă prețurile pentru vehiculele electrice de următoarea generație. Mașinile care vor fi lansate din 2025 vor fi nou proiectate de pe drum în sus și urmăresc marje mai mari pe producția hiper-eficientă și noi fluxuri de venituri din servicii.
„Costurile bateriei sunt încă mari, așa că este dificil să faci o afacere profitabilă”, a spus Kato despre linia actuală a Toyota de vehicule electrice cu insignă bZ, așa cum este exemplificată de crossover-ul integral electric bZ4X.
Alianță auto
Toyota poate crește și mai mult volumul și marjele prin împărtășirea noilor tehnologii EV cu prietenii.
Producătorul de mașini conduce o alianță de producători de mașini întrețesute prin acțiuni încrucișate. Sub umbrela sa se află Subaru, Mazda, Suzuki și Daihatsu, precum și producătorii de camioane Hino și Isuzu.
Înregistrează-le vânzările globale și formează un formidabil masca japonez de 16,3 milioane de unități.
În anul fiscal încheiat la 31 martie, de exemplu, Toyota – inclusiv Daihatsu și Hino – a înregistrat un volum de vânzare cu amănuntul de 10,56 milioane de vehicule în întreaga lume. Subaru a vândut 852.000, Mazda a mutat 1,11 milioane. Suzuki a mai adăugat încă 3 milioane, iar Isuzu a completat pachetul cu 771.000 de camioane.
Toyota își distribuie deja costurile și volumul cu Subaru. Partenerii au colaborat deja la bZ4X, care este redenumit și vândut sub numele de Subaru Solterra. Toyota s-a angajat deja să furnizeze sistemele sale de propulsie hibride unei game de hibrizi de generație următoare planificată de Subaru.
CTO Nakajima dorește să extindă astfel de relații reciproce de aprovizionare. „Dacă devenim încrezători în ideile noastre”, a spus el, „am dori să deschidem tehnologiile dacă îi va ajuta pe alții să obțină neutralitatea carbonului”.