Toyota investește în Europa: noul Prius hibrid pare scos din filmele SF
Toyota Prius introduce neașteptatul pentru a cincea generație, cu un nou capitol atrăgător în povestea sa despre inovație în inginerie și design dinamic.
Disponibil în Europa exclusiv ca Plug-in Hybrid Electric, denumit în Europa Prius Plug-in Hybrid, cel mai recent Prius urmărește calea de pionierat a ilustrilor săi predecesori, provocând încă o dată convențiile.
Pe parcursul a mai bine de un sfert de secol, Prius a avut un impact de durată asupra Toyota și a lumii, fiind primul vehicul electrificat produs în serie, stabilind tendințele viitoare în materie de vehicule electrice și făcând tehnologia electrificată accesibilă unei game largi de clienți.
Noul Prius este primul vehicul care folosește atât motorul TNGA de 2,0 litri, cât și cea de-a treia generație de sistem Plug-in Hybrid Toyota, care a beneficiat de îmbunătățiri continue de la lansarea primului Prius Plug-in Hybrid în 2012.
Experiența Toyota în electrificare a fost folosită pentru a crea un grup motopropulsor Plug-In Hybrid, care este mai puternic și mai distractiv de condus, în ciuda faptului că este mai ușor și mai compact, oferind în același timp o eficiență mai bună în ceea ce privește economia de combustibil și emisiile.
Încărcare solară și design cunoscut
Acea putere electrificată poate fi generată în mod curat de celule solare opționale de pe acoperiș, care încarcă noul Prius atunci când este parcat în aer liber în lumina soarelui. Puterea de ieșire a crescut la 185 W, de la 179 W, iar celulele sunt acum capabile să genereze energie pentru până la 8,7 km (pe baza soarelui anual din Nagoya, Japonia) de conducere EV, fără costuri de infrastructură sau electricitate. Prin urmare, bateria poate fi încărcată complet dacă mașina rămâne parcata puțin peste o săptămână.
Celulele solare încarcă acum bateria principală direct, fără a fi nevoie de o baterie solară suplimentară ca la generația anterioară. Datorită celulelor mai eficiente, puterea generată de acoperișul Solar Charging este cu 15% mai mare decât înainte, în ciuda unui acoperiș mai mic.
Forma emblematică a panei a renăscut pentru a cincea generație cu un design progresiv care păstrează un aspect inconfundabil Prius într-o siluetă mai elegantă și mai sportivă.
Linia elegantă a acoperișului ajunge într-un vârf în spatele vehiculului, în spatele ușii șoferului, iar această schimbare subtilă este mai de impactant printr-o reducere a înălțimii cu 50 mm față de predecesorul său. Un ampatament mai lung cu 50 mm și o reducere a lungimii totale de 46 mm combinate cu anvelope mai mari, cu diametrul de 19 inchi, completează un nou aspect asemănător cu un coupé.
Roțile noi și exclusive din aluminiu sunt standard pe noul Prius, cu un design dinamic menit să regleze fluxul de aer de-a lungul lateralului vehiculului pentru o mai bună stabilitate. Se remarcă prin finisaj negru elegant și prelucrat strălucitor.