Tesla schimbă total strategia: cum vrea să își facă mașinile mai accesibile
Tesla a lansat un război al prețurilor vehiculelor electrice într-o inversare a strategiei care ar putea crește livrările globale cu 12% până la 15% în acest an.
Tesla a redus prețurile la vehiculele sale electrice în Europa și S.U.A., lansând un război al prețurilor vehiculelor electrice care îi va spori livrările și va provoca producătorii auto tradiționali.
Producătorul auto a redus prețurile pentru mașinile sale Model Y și Model 3 cu până la 20% în ultimul efort al companiei de a stimula cererea după câteva trimestre de livrări dezamăgitoare.
Pentru a continua să crească și să utilizeze pe deplin fabricile pe care le-a deschis sau extins în ultimul an, Tesla pare să compromită marjele de profit pe care Wall Street le-a celebrat atunci când compania se confrunta cu constrângerile de producție.
Analistul Wedbush Dan Ives a spus că reducerile de preț ar putea crește livrările globale cu 12% până la 15% în acest an și arată că CEO-ul Elon Musk este în ofensivă.
„Aceasta este o lovitură clară în fața producătorilor de automobile europeni și a susținătorilor americani GM și Ford că Tesla nu va juca bine în sandbox, cu un război al prețurilor vehiculelor electrice în desfășurare”, a spus Ives. „Marjele vor fi lovite în acest sens, dar ne place această mișcare strategică de poker a lui Musk și Tesla”, a spus Ives într-o notă de cercetare.
Chiar dacă reducerile se aplică doar unei părți a anului și Tesla le inversează parțial, câștigul pe acțiune din 2023 ar putea ajunge cu 30% până la 4% sub consensul actual, a scris McNally clienților vineri.
Cum poate să ofere un preț mai bun
Tesla a declarat că a putut să-și ofere mașinile la un preț mai accesibil, deoarece inflația costurilor se normaliza.
„La sfârșitul unui an turbulent cu întreruperi ale lanțului de aprovizionare, am realizat o normalizare parțială a inflației costurilor, ceea ce ne oferă încrederea de a transmite această ușurare clienților noștri”, a declarat un purtător de cuvânt al Tesla Germania.
În Germania, Tesla a redus prețurile modelului 3 și modelului Y cu până la 17%, în funcție de configurație.
Modelul 3 a fost cel mai bine vândut vehicul electric în Germania luna trecută, urmat de Modelul Y, depășind ID4 complet electric al Volkswagen. VW a crescut recent prețul hatchback-ului compact complet electric ID3, punându-l la egalitate cu Modelul 3.
În Marea Britanie, prețurile modelului Y au fost reduse la 44.990 de lire sterline de la 51.990 de lire sterline. Modelul Y și Model 3 au fost cele mai vândute două vehicule electrice în Marea Britanie anul trecut.
În Franța, clienții care cumpără Model 3 cu 44.990 de euro vor primi acum o reducere suplimentară de preț printr-o subvenție guvernamentală de 5.000 de euro. Pragul pentru stimulentele EV este de 47.000 de euro. Prețurile modelului 3 în Italia au fost reduse cu între 11 și 22 la sută. Prețurile modelului Y au fost reduse cu între 6 și 18 la sută.
Ce urmează
Anul trecut, SUA și China împreună au reprezentat aproximativ 75% din vânzările Tesla, deși producătorul de automobile a crescut vânzările în Europa, unde fabrica sa de lângă Berlin a crescut producția.
Tesla a ratat estimările de pe Wall Street pentru livrările din al patrulea trimestru. Creșterea pe tot parcursul anului a livrărilor a fost de 40%, de asemenea, sub previziunile lui Musk de creștere de 50%.
Luna trecută, Musk a spus că „modificări radicale ale ratei dobânzii” au schimbat perspectivele la nivel de industrie și că Tesla ar putea reduce prețurile pentru a susține creșterea volumului, ceea ce ar duce la un profit mai mic.
Schimbarea prețurilor este prima mișcare majoră a Tesla de când producătorul auto și-a numit directorul executiv pentru China și Asia, Tom Zhu, pentru a supraveghea producția din SUA și vânzările în SUA și Europa.