Tesla, pe primul loc în clasamentul rușinii. Cum neglijează siguranța ta și a informațiilor tale. Dacia, victorioasă
Fundația non-profit deținută de Mozilla a categorisit mașinile drept „cea mai proastă categorie de produse” examinată vreodată în ceea ce privește confidențialitatea datelor.
Dar dintre cele 25 de mărci de mașini studiate de echipa de cercetare, nici una nu a trecut de recenzii, mărci de top precum Tesla, Nissan și Hyundai ajungând în fruntea listei celor mai proaste dintre cele mai proaste.
Tesla a ajuns în fruntea topului din cauza utilizării AI, făcând gigantul al doilea produs revizuit de Mozilla care eșuează fiecare test de confidențialitate efectuat.
Acest lucru se datorează faptului că funcția de pilot automat alimentată de AI a provocat multe decese și sute de accidente.
Între timp, companii precum Nissan și Kia spun că pot colecta informații despre activitatea ta, iar Hyundai promite să se conformeze „cererilor legale, fie ele formale sau informale” de a a împărtăși informațiile tale cu autoritățile, în scopul îndeplinirii legii.
Dacia, în topul încrederii
Așadar, Renault, Dacia și BMW par a fi opțiunile cele mai bune, în acest sens. Cercetătorii nu au putut confirma dacă Renault, care deține și Dacia, criptează datele pe care le colectează, dar în comparație cu altele stă mult mai bine.
Totuși, fiecare marcă de mașină pare să colecteze prea multe date cu caracter personal și majoritatea împărtășesc sau vând acele informații unei terțe părți.
Cercetătorii au petrecut 600 de ore analizând politicile de confidențialitate, investigând funcțiile aplicației și lucrând direct cu companiile auto pentru a determina clasamentul privind confidențialitatea.
„Sortarea ecosistemului confuz al politicilor de confidențialitate pentru mașini, aplicații pentru mașini, servicii conectate la mașini și multe altele nu este ceva ce majoritatea oamenilor au timpul sau experiența să o facă”, au scris membrii echipei Mozilla Privacy Not Included, într-o postare pe blog.
Evident, dacă nu ai răbdarea să faci tu o asemenea cercetare, tot ce îți rămâne de făcut este să îi crezi pe cei de la Mozilla și, dacă te temi pentru siguranța datelor tale personale, să mizezi pe anumite brand-uri, în detrimentul altora.