16 feb. 2023 | 13:25

Tesla își revoluționează sistemele: mai multe camere, dar și radar pentru mai multă siguranță

ACTUALITATE
Tesla își revoluționează sistemele: mai multe camere, dar și radar pentru mai multă siguranță

Noi imagini și detalii despre cel mai robust computer autonom al Tesla, sau Hardware 4 (HW4), au fost prezentate, dezvăluind camere suplimentare, o reintroducere a potențialelor sisteme radar și multe altele.

Tesla a lansat câteva detalii despre HW4 în timpul evenimentului AI Day de anul trecut. Cu toate acestea, specificațiile suplimentare au fost dezvăluite de Greentheonly, un hacker Tesla care a spus despre computer că acesta provine de la un vehicul Model X. Green a spus că Tesla a început deja să construiască vehicule cu noul computer, dar acestea nu sunt încă livrate.

Cu alte cuvinte, Green confirmă ceea ce a spus CEO-ul Elon Musk în timpul celui mai recent apel pentru venituri: modernizarea HW4 în vehicule mai vechi nu va fi posibilă. În timp ce Green arată că factorul de formă al noului computer este complet diferit de cel din trecut, chiar și cele mai recente aplicații care au fost instalate în vehiculele Plaid, noul HW4 pur și simplu nu este compatibil.

„Dar costul și dificultatea de a moderniza Hardware 3 cu Hardware 4 este destul de semnificativă. Deci nu ar fi, cred, fezabil din punct de vedere economic să facem acest lucru”, a declarat Musk.

Multe dintre caracteristicile HW4 sunt extrem de tehnice, dar se pare că Tesla și-a propus să simplifice sistemul de infotainment pentru a anula o placă video. Întreaga unitate este mai mică și mai elegantă, dar RAM, NVMe (memorie nonvolatilă expresă), CPU și GPU sunt toate identice cu unitățile anterioare.

„Mult mai puține îmbunătățiri decât au sperat mulți. Încă bazat pe Samsung Exynos-IP. Numărul de nuclee TRIP a crescut de la 12 la 20 (5 clustere a câte 4 nuclee fiecare), maxim la 2,35 GHz, inactiv la 1,37 GHz. Numărul de nuclee TRIP a crescut de la 2 la 3, frecvență maximă de 2,2 GHz Toate x2, deoarece există două SoC-uri pe placă”, a adăugat Green.

Un sistem mai elegant

Poate una dintre cele mai notabile diferențe este că acum există 12 „conectori de cameră complet populați”, unul fiind utilizat ca rezervă. Camerele sunt de asemenea etichetate, iar unele par să indice faptul că aparatele video vor fi adăugate la barele de protecție față și spate. „Există un punct mort uriaș în față pentru mașinile vechi”, notează Green.

Acest lucru ar avea sens, având în vedere că Tesla utilizează în prezent opt camere, cei trei conectori suplimentari făcând loc celor două camere din spate și una din față, care vor fi adăugate cu noul hardware.

Un alt detaliu interesant găsit de Green a fost radarul Phoenix, care este un radar 4-dimensional despre care se zvonește, care va ajuta la extinderea acoperirii cu aproape dublu. Tesla a vrut să se îndepărteze de radar, optând pentru o abordare complet bazată pe cameră, ceea ce a făcut odată cu introducerea modelului său Vision.

„Când viziunea ta funcționează, funcționează mai bine decât cel mai bun om pentru că este ca și cum ai avea opt camere, este ca și cum ai avea ochi în spatele capului, lângă cap și ai trei ochi cu distanțe focale diferite care privesc înainte. Aceasta este – și procesarea acesteia cu o viteză supraomenească. Nu există nicio îndoială în mintea mea că, cu o soluție de viziune pură, putem face o mașină care este dramatic mai sigură decât o persoană obișnuită”, a spus Musk în 2021.

Cu toate acestea, un radar și un încălzitor radar au fost văzute în codarea vehiculului. Radarul Phoenix pare a fi un tip de radar înaintat care va fi instalat în vehiculele HW4.