Tesla câștigă o nouă rundă în fața rivalilor europeni: cum a depășit Dacia și Volkswagen
Tesla câștigă lupta vânzărilor datorită performanței mai bune și a unui interior mai premium la aproximativ același preț ca rivali precum VW ID4.
Producătorii auto tradiționali din Europa au primit o lovitură atunci când a apărut vestea că Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină din regiune în prima jumătate a anului.
SUV-ul de dimensiuni medii a fost mai popular decât modelele de pe piața de masă, cum ar fi Dacia Sandero și Volkswagen T-Roc, care s-au clasat pe locul 2 și, respectiv, pe locul 3.
La urma urmei, Modelul Y oferă performanțe mai bune și un interior mai premium la aproximativ același preț ca mașinile electrice de la mărcile rivale.
Alegere clară
Pe care dintre aceste SUV-uri electrice le-ai alege dacă ai avea de ales?
- Un Model Y (varianta de bază) cu o autonomie de 455 km, 204 CP, viteza maximă de 217 km/h, accelerație 0-100 km/h în 6,9 secunde și un preț de 44.890 de euro.
- Un VW ID4 (varianta de bază) cu o autonomie de 361 km, 170 CP, viteza maximă de 160 km/h, accelerație 0-100 km/h în 8,5 secunde și un preț de 42.635 de euro cu un pachet de infotainment comparabil cu cel al Modelului Y.
Dacă ai ales Modelul Y, faci parte dintr-o tendință deoarece vânzările europene ale SUV-ului s-au triplat la 125.144 în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, potrivit analiștilor Dataforce și preluat de Automotive News.
Desigur, mai multe runde de reduceri de prețuri ale Tesla care au început în ianuarie au stimulat vânzările Model Y. Lui Musk nu îi pasă de valorile reziduale care își sperie clienții existenți.
Tesla construiește mai multe mașini decât vinde, iar vehiculele și locurile de parcare pentru vehiculele finite devin rare la gigafabrica sa europeană de lângă Berlin. Dar succesul actual al vânzărilor Tesla înseamnă că Musk a ales din nou strategia potrivită.