28 iun. 2023 | 13:25

Tesla are probleme cu mai multe modele: de ce a rechemat în service Model 3 și Y

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Tesla are probleme cu mai multe modele: de ce a rechemat în service Model 3 și Y

Tesla a inițiat o rechemare pentru modelele 3 și modelul Y din cauza unei potențiale defecțiuni la deconectarea bateriei pirotehnice a vehiculelor afectate.

Spre deosebire de rechemările anterioare de la producătorul de vehicule electrice, această problemă specială nu ar putea fi rezolvată printr-o actualizare de software over-the-air.

După cum se menționează într-un raport de retragere pentru siguranță de la Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), aproximativ 26 de unități Model 3 și Model Y din anul model 2023 sunt afectate de retragere. Se estimează că 2% dintre vehiculele potențial afectate sunt probabil echipate cu componenta defectă.

Documentul NHTSA a subliniat problema cu deconectarea bateriei pirotehnice ale modelului 3 și modelului Y afectate:

„Vehiculele Tesla sunt echipate cu o deconectare a bateriei pirotehnice care izolează bateria de înaltă tensiune (HV) atunci când vehiculul detectează anumite coliziuni sau probleme specifice în cadrul bateriei HV. Este posibil ca vehiculele afectate să fi fost fabricate cu o baterie pirotehnică nefuncțională”, se arată în document.

Problema importantă

Tesla a identificat inițial o deconectare nefuncțională a bateriei pirotehnice în timpul unui test de validare din 20 aprilie 2023. O investigație cu privire la problemă a fost inițiată atât de Tesla, cât și de furnizorul, Joyson Safety Systems, pe 26 aprilie 2023. Furnizorul a trimis apoi pirotehnică suplimentară bateria se deconectează de la noua linie de producție pe 5 mai, deoarece ancheta de la acea vreme nu a indicat că unități suplimentare au fost afectate cu aceeași defecțiune.

La sfârșitul lunii mai, atât Tesla, cât și Joyson și-au finalizat investigația, ambele companii determinând că o deconectare defectă a bateriei pirotehnice descoperită pe 20 aprilie a ajuns să fie expediată către Tesla. Se pare că acest lucru s-a datorat unei lacune în sistemele de trasabilitate ale lui Joyson. Apoi, Tesla a efectuat o evaluare a riscurilor înainte de a depune o rechemare voluntară pentru a rezolva problema. Nicio reclamație de garanție sau rapoarte de teren legate de problemă nu au fost raportate producătorului EV.

Având în vedere că această rechemare implică hardware defect, Tesla nu ar remedia problema printr-o actualizare de software over-the-air. În schimb, Tesla Service ar înlocui deconectarea bateriei pirotehnice de pe vehiculele afectate fără costuri pentru client.