Tesla are parte de momente proaste: a rechemat în service un număr uriaș de mașini
Rechemarea acoperă anumite vehicule Model S și Model X din 2016-23, precum și vehicule Model 3 2017-23 și Model Y 2020-23.
Tesla recheamă aproape 363.000 de vehicule din SUA echipate cu sau în curs de instalare a software-ului său beta Full Self-Driving din cauza unui risc crescut de accident.
Retragerea acoperă anumite vehicule electrice Model S și Model X 2016-23, precum și anumite vehicule Model 3 2017-23 și Model Y 2020-23.
NHTSA a declarat că software-ul auto-descris al producătorului de autovehicule Full Self-Driving „poate permite vehiculului să acționeze nesigur în jurul intersecțiilor, cum ar fi deplasarea direct printr-o intersecție în timp ce se află pe o bandă doar pentru viraj, intrând într-o intersecție controlată de semne de oprire fără a ajunge la o oprire completă sau deplasarea într-o intersecție în timpul unui semnal de circulație galben constant, fără precauția cuvenită.”
De asemenea, agenția a mai spus că sistemul „poate răspunde insuficient la modificările limitelor de viteză afișate sau să nu ia în considerare în mod adecvat ajustarea de către șofer a vitezei vehiculului pentru a depăși limitele de viteză afișate”.
Pentru a remedia problema, Tesla va lansa o actualizare de software over-the-air. Scrisorile de notificare a proprietarului vehiculului sunt de așteptat să fie trimise prin poștă până pe 15 aprilie. Tesla a spus că se așteaptă să implementeze actualizarea software „în săptămânile următoare” și că actualizarea va „îmbunătăți modul în care FSD Beta negociază anumite manevre de conducere”.
NHTSA a declarat că a informat-o pe Tesla în ianuarie că a identificat „preocupări potențiale” legate de funcționarea Full Self-Driving beta în anumite medii de drum, potrivit unui raport de rechemare.
Agenția a spus că a cerut celor de la Tesla să rezolve preocupările prin emiterea unei notificări de rechemare. Tesla, deși nu a fost de acord cu analiza agenției, a decis să emită o rechemare voluntară „din abundență de precauție”, potrivit raportului.
Tesla le-a spus autorităților de reglementare a siguranței auto din SUA că a identificat 18 cereri de garanție care au fost primite între 8 mai 2019 și 12 septembrie 2022, care ar putea avea legătură cu rechemarea, se arată în raport.
Nu există incidente grave, conform Tesla
Tesla a spus că nu a avut cunoștință de răni sau decese legate de această problemă.
Rechemarea vine în timp ce NHTSA își continuă investigația asupra sistemului de asistență a șoferului Autopilot al Tesla, după o serie de accidente în SUA, care au dus la peste o duzină de răniți și un deces.
În iunie, NHTSA și-a actualizat investigația la o analiză de inginerie, acoperind aproximativ 830.000 de vehicule Tesla din anii model 2014-22.
De asemenea, agenția a deschis o investigație separată care implică vehicule Tesla după ce a primit sute de plângeri care pretindeau activarea neașteptată a sistemului automat de frânare de urgență, caracterizat de unii proprietari de Tesla drept „frânare fantomă”.
„Așa cum prevede legea și după discuții cu NHTSA, Tesla a lansat o rechemare pentru a repara aceste defecte”, a spus agenția.
Tesla FSD beta – o completare a sistemului Autopilot standard – este vândut ca o opțiune de 15.000 USD sau un abonament lunar de 199 USD.
Tesla descrie software-ul proprietar FSD ca „un sistem avansat de asistență pentru șofer care vă ajută mașina la direcția, accelerarea și frânarea pentru alte vehicule și pietoni de pe banda sa”. Spre deosebire de alte sisteme de producători de automobile, FSD este proiectat pentru a fi utilizat pe străzile orașului.
Tesla avertizează pe site-ul său că, în ciuda numelui său confuz, Full Self-Driving este doar o funcție de asistență și că șoferii sunt responsabili pentru funcționarea vehiculelor lor în orice moment.