Tesla are o nouă problemă: zeci de mii de mașini ajung înapoi în service
Tesla recheamă aproape 16.000 de unități ale Model S și Model X pentru o problemă cu centurile de siguranță.
Potrivit NHTSA, anumite vehicule Model S și Model X 2021-2023 au centuri de siguranță pe rândul din față care ar putea să nu fie conectate corect la ancorele pretensionatorului, ceea ce ar putea duce la detașarea acestora.
„Dacă centura de siguranță din primul rând nu este conectată la ancora de pretensionare conform specificațiilor, centura se poate deconecta de la ancoră atunci când centura este trasă în sus și departe de ancoră în timpul funcționării normale pentru a fixa centura de cataramă”, se arată în raportul de retragere de siguranță.
Ambele locuri din față ale ambelor vehicule sunt afectate, mai arată documentele.
Tesla va inspecta și va conecta ambele centuri de siguranță din primul rând la ancorele de pretensionare conform specificațiilor, pentru a remedia problema. Dacă centura de siguranță nu poate fi conectată la pretensionator, întregul ansamblu va fi înlocuit fără costuri pentru client.
O situație care necesită atenție
Tesla a spus că a identificat 12 cereri de garanție cu problema din 19 iunie, dar 0 rapoarte de teren au fost depuse cu problema centurii de siguranță. Nu au existat accidente, răni sau decese cauzate de problema de care Tesla este conștientă.
În plus, Tesla a deschis o altă rechemare mai mică a vehiculelor Model S, Model X și Model Y din 2023. Această rechemare se referă la camera orientată spre înainte, care poate fi aliniată greșit și ar putea face ca „unele dintre funcțiile de siguranță activă, cum ar fi frânarea de urgență, avertizarea de coliziune frontală și asistența la banda de circulație, să devină indisponibile fără a alerta șoferul”.
Această rechemare afectează 1.337 de unități, iar Tesla a reușit să identifice 83 de cereri de garanție și 2 rapoarte de teren cu problema. Nu au existat răni, decese sau accidente legate de această afecțiune, a spus NHTSA în raportul său de retragere în siguranță.
Tesla va remedia acest lucru prin ajustarea unghiului de înclinare a camerelor de pe vehiculele afectate.
De cele mai multe ori, Tesla se ocupă de rapoarte de „rechemare” cu vehiculele sale, care sunt remediate prin actualizări de software Over-the-Air și nu prin remedieri fizice efectuate de centrele de service.
CEO-ul Elon Musk a cerut o redefinire a unei retrageri, deoarece multe probleme legate de vehicule pot fi rezolvate cu actualizări de software.