Tesla are motive de bucurie: Cum reușește să rămână în topul preferințelor
Tesla se laudă cu o retenție de 90% a clienților. Asta înseamnă că doar 10% dintre proprietarii Tesla părăsesc marca pentru un alt vehicul electric.
Cele mai bune alegeri includ Rivian, Mercedes și BMW. Viitorul Cybertruck oferă un alt motiv pentru a rămâne cu Tesla, spun analiștii.
Tesla are printre cei mai loiali clienți din industrie
Proprietarii de vehicule electrice Tesla sunt cei mai loiali mărcii din industrie, dar se confruntă cu opțiuni limitate cu gama actuală de patru vehicule a producătorului auto, formată din două sedanuri și două crossover.
Pickup-ul Cybertruck, care este de așteptat să fie lansat în săptămânile următoare, ar putea oferi o varietate necesară, potrivit S&P Global Mobility, care urmărește datele de loialitate Tesla.
„Cybertruck este vital pentru menținerea fanilor Tesla în cadrul mărcii, împreună cu alte produse pentru extinderea portofoliului”, a declarat Kent Chiu, director asociat al serviciilor de consultanță la S&P Global Mobility.
„Cybertruck, un Roadster de a doua generație și un vehicul poziționat sub Model 3 au fost toate promise și ar trebui să migreze proprietarii existenți în sus sau poate lateral în cadrul mărcii”, a spus Chiu într-o postare pe blog din 13 septembrie. „Acum, Tesla trebuie să le scoată pe piață”.
Modelul 3, care începe de la 41.880 USD cu transport, este cel mai ieftin model Tesla.
Citește și Tesla rămâne liderul industriei mașinilor electrice: Ce arată datele despre producătorul american
Tesla reușește să aibă cifre mari
Rata generală de loialitate a Tesla este de 68%, ceea ce înseamnă că doar 32% dintre proprietari părăsesc marca pentru a cumpăra un vehicul nou, a spus S&P Global. Dar atunci când proprietarii Tesla cumpără în mod special un nou vehicul electric cu baterie – nu un model pe benzină sau hibrid – acea rată de loialitate crește la 90%, un număr mare pe măsură ce industria trece la vehiculele electrice.
Tesla va avea aproximativ 60% din piața de vehicule electrice până în al treilea trimestru al acestui an, potrivit unei estimări de marți a Kelley Blue Book.
CEO-ul producătorului de automobile, Elon Musk, „a reușit să creeze această imagine a unei mărci care este văzută ca fiind foarte, foarte de vârf și cu mult înaintea tuturor”, a declarat Tom Libby, director asociat de analiză a industriei la S&P Global Mobility, pentru Automotive News. „Acest lucru ajută enorm brandul și va fi foarte greu de creat pentru un alt brand.”
Numerele de loialitate ale S&P Global se bazează pe date pe 12 luni până în iunie.
Într-un alt studiu al loialității mărcii realizat de J.D. Power, care ia în considerare numai producătorii de automobile cu dealeri francizați, care exclude Tesla, Porsche ocupă cel mai mare loc printre mărcile premium cu o rată de loialitate de 57%, urmată de Mercedes-Benz cu 51%. J.D. Power a declarat săptămâna aceasta că numerele sale de loialitate se bazează pe date de 12 luni până în august.
Tesla, Rivian și Lucid se numără printre mărcile de vehicule electrice care vând direct consumatorilor.
Citește și Tesla investește în supercomputerul său: Cât de puternic este Dojo
Încă o oportunitate
În timp ce Cybertruck este un vehicul neobișnuit din cauza stilului său sălbatic și a exteriorului din oțel inoxidabil, actualii proprietari de Tesla au spus pe forumuri că așteaptă cu nerăbdare să se facă upgrade de la sedanurile Model 3 și crossoverele Model Y și de la sedanurile și modelele Model S de gamă superioară. X încrucișări.
Un număr neoficial online al rezervărilor Cybertruck estimează numărul total la 2 milioane pentru pickup-ul construit în SUA. Tesla a produs doar 5 milioane de vehicule la nivel global în istoria sa, potrivit unei postări pe rețelele sociale din 16 septembrie a producătorului auto.
Musk a declarat în mai că vânzările Cybertruck ar putea fi între 250.000 și jumătate de milion pe an, în funcție de cerere. Când pickup-ul a fost afișat pentru prima dată în 2019, Tesla a spus că prețul de pornire va fi în jur de 40.000 de dolari, dar Musk a spus de atunci că va fi mai mare, fără a oferi un număr.
Într-un sondaj al proprietarilor modelului 3 publicat de Bloomberg în iulie, aproximativ jumătate dintre cei care plănuiesc să cumpere un vehicul nou în următorii doi ani au declarat că iau în considerare un Cybertruck. Bloomberg a spus că peste 7.000 de proprietari verificați de Model 3 au completat sondajul. Modelul 3 a fost lansat în 2017 și modelul Y în 2020.
Conform datelor S&P Global privind loialitatea până în iunie, 40% dintre proprietarii de Model 3 care cumpără o mașină nouă au ales un Model Y, iar 26% au ales un alt Model 3. Sedanul compact a primit o împrospătare în Europa și China luna trecută înainte de sosirea sa în S.U.A. , probabil la începutul lui 2024.
„Tesla are mare succes în migrarea clienților de la un Model 3 la un Model Y, ceea ce contribuie la rate ridicate de loialitate”, a spus Chiu. „Tesla a profitat de trecerea industriei către CUV-uri. Prin introducerea pe piață a modelului 3 pe primul loc, urmat de modelul Y la scurt timp după aceea, a oferit clienților o cale de a migra prin portofoliu”.
Citește și Tesla schimbă placa pentru modelele disponibile: Cât costă un Model S și X
Ce spun datele
Dar modelul compact Y poate fi sfârșitul acestei căi pentru multe gospodării din SUA, a spus Chiu, deoarece creșterea prețului la modelul S sau Model X de dimensiuni medii de la Tesla este atât de semnificativă. Modelul de bază Y începe de la 52.130 USD cu transport, în timp ce Modelul X începe de la 81.630 USD cu transport.
Aproximativ 30% dintre proprietarii modelului Y părăsesc Tesla pentru un model pe benzină sau hibrid, a spus S&P Global. Asta arată că este loc pentru o etapă intermediară în gama de mărci.
Brandurile de lux rivale au adesea mai multe modele la puncte de preț diferite, ceea ce ajută la menținerea clienților fideli în timp ce caută ceva nou.
„BMW, Lexus și Mercedes au o scară de utilități care merg de la subcompact până la dimensiune completă”, a spus Libby de la S&P Global. „Așadar, modelul de migrare cu Tesla este unic pentru că într-adevăr au doar două produse prețuri medii sau mai mici.”
Kelley Blue Book a declarat în iulie că se așteaptă ca Cybertruck să pornească în jur de 50.000 de dolari, ceea ce ar fi similar cu pickup-ul electric Ford F-150 Lightning, care a fost pus în vânzare de anul trecut. Pickup-ul R1T al lui Rivian, care este puțin mai mic decât Cybertruck-ul de dimensiune completă, începe de la 74.800 USD cu livrare.
Conform datelor S&P Global de loialitate, atunci când proprietarii de Tesla se mută la o altă marcă pentru un vehicul electric, Rivian primește 3,6% dintre ei, Mercedes primește 1,4% și BMW 1%. De acolo, niciun alt brand de conquest nu primește mai mult de 1 la sută. Lucid este la 0,9 la sută, Ford la 0,7 la sută și Chevrolet la 0,4 la sută. Hyundai, Porsche și Audi sunt la 0,3%.
Cu siguranță, Tesla a redus prețurile, deoarece urmărește o creștere cu 50% a vânzărilor globale în acest an, în timp ce omologii săi vechi sunt încă relativ noi pe piața EV. Dar concurența este în creștere și, în ciuda creșterii vânzărilor sale, Tesla a pierdut cota de piață în SUA, unde se așteaptă că vânzările de vehicule electrice vor ajunge la cel puțin 1 milion în acest an, potrivit analiștilor din industrie.
„Portofoliul de produse Tesla are limitele sale, așa că atunci când proprietarii pleacă, tinde să fie pentru un tip de vehicul pe care Elon Musk (încă) nu îl oferă”, a scris Chiu în postarea sa pe blog. „Un număr tot mai mare de vehicule electrice de lux de la mărci consacrate ajung pe piață, atragând unii primitori ai vehiculelor electrice.”
Citește și Tesla lansează o mașină ”nouă”: Cât costă a doua ediție Model 3