Tesla are mari probleme cu sistemul de conducere autonomă: Autopilot pus sub ”microscop” de către autorități
Capacitatea de conducere autonomă este esențială pentru viitorul financiar al Tesla, potrivit CEO-ului Elon Musk, a cărui reputație de lider în inginerie este contestată.
Tesla urmează să se apere pentru prima dată în cadrul unui proces împotriva acuzațiilor că eșecul funcției sale de asistent pentru pilotul automat a dus la moarte, în ceea ce va fi probabil un test major al afirmațiilor CEO-ului Elon Musk despre tehnologie.
Capacitatea de conducere autonomă este esențială pentru viitorul financiar al Tesla, potrivit lui Musk, a cărui reputație de lider de inginerie este contestată cu acuzațiile reclamanților într-unul dintre cele două procese conform cărora el conduce personal grupul din spatele tehnologiei care a eșuat. Câștigurile Tesla ar putea crește încrederea și vânzările pentru software, care costă până la 15.000 USD per vehicul.
Tesla se confruntă cu două încercări în succesiune rapidă, cu mai multe de urmat.
Primul, programat pentru mijlocul lunii septembrie într-un tribunal de stat din California, este un proces civil care conține acuzații conform cărora sistemul Autopilot a făcut ca modelul 3 al proprietarului Micah Lee să devieze brusc de pe o autostradă la est de Los Angeles cu 65 de mile pe oră și să lovească un palmier. și a izbucnit în flăcări, totul în câteva secunde.
Accidentul din 2019, care nu a fost raportat anterior, l-a ucis pe Lee și i-a rănit grav pe cei doi pasageri ai săi, inclusiv pe un băiețel de 8 ani de atunci, care a fost evidențiat. Procesul, intentat Tesla de către pasageri și moșia lui Lee, acuză Tesla că știe că Autopilot și alte sisteme de siguranță erau defecte atunci când a vândut mașina.
Musk, „liderul de facto” al Autopilot
Cel de-al doilea proces, stabilit la începutul lunii octombrie într-un tribunal de stat din Florida, a apărut în urma unui accident din 2019 la nord de Miami, în care Modelul 3 al proprietarului Stephen Banner a condus sub remorca unui camion mare cu 18 roți care a intrat în drum, fornindu-se. acoperișul Tesla și Killing Banner. Pilotul automat nu a reușit să frâneze, să vireze sau să facă nimic pentru a evita coliziunea, potrivit procesului intentat de soția lui Banner.
Tesla a negat răspunderea pentru ambele accidente, a dat vina pe eroarea șoferului și a spus că Autopilot este în siguranță atunci când este monitorizat de oameni. Tesla a spus în documentele instanței că șoferii trebuie să fie atenți la drum și să țină mâinile pe volan.
„Nu există mașini autonome pe drum astăzi”, a spus compania.
Procedurile civile vor dezvălui probabil noi dovezi despre ceea ce Musk și alți oficiali ai companiei știau despre capacitățile Autopilot – și orice posibile deficiențe. Avocații lui Banner, de exemplu, susțin într-un dosar înainte de judecată că e-mailurile interne arată că Musk este „liderul de facto” al echipei Autopilot.
Tesla și Musk nu au răspuns la întrebările trimise de Reuters prin e-mail pentru acest articol, dar Musk nu a făcut nici un secret despre implicarea sa în ingineria software-ului pentru auto-conducere, deseori pe Twitter despre testarea sa a unui Tesla echipat cu software „Full Self-Driving”. . El a promis de ani de zile că Tesla va atinge capacitatea de auto-conducere doar pentru a-și rata propriile ținte.
În aprilie, Tesla a câștigat o încercare importantă la Los Angeles, cu o strategie de a spune că le spune șoferilor că tehnologia sa necesită monitorizare umană, în ciuda denumirilor „Autopilot” și „Full Self-Driving”. Cazul a fost despre un accident în care un Model S a virat în bordură și și-a rănit șoferul, iar jurații au declarat pentru Reuters după verdict că credeau că Tesla i-a avertizat pe șoferi despre sistemul său și că de vină este distracția șoferului.
Mize mai mari pentru Tesla
Miza pentru Tesla este mult mai mare în probele din septembrie și octombrie, primul dintr-o serie legată de Autopilot anul acesta și următorul, pentru că au murit oameni.
„Dacă Tesla susține o mulțime de victorii în aceste cazuri, cred că vor obține acorduri mai favorabile în alte cazuri”, a spus Matthew Wansley, fost consilier general al nuTonomy, o întreprindere de conducere automată și profesor asociat de drept la Facultatea de Drept Cardozo.
Pe de altă parte, „o pierdere mare pentru Tesla – mai ales cu o despăgubire mare” ar putea „contura dramatic narațiunea în viitor”, a spus Bryant Walker Smith, profesor de drept la Universitatea din Carolina de Sud.
În dosarele judiciare, compania a susținut că Lee a consumat alcool înainte de a se urca la volan și că nu este clar dacă Autopilot era activat în momentul accidentului.
Jonathan Michaels, un avocat al reclamanților, a refuzat să comenteze argumentele specifice ale Tesla, dar a spus că „suntem pe deplin conștienți de afirmațiile false ale Tesla, inclusiv de încercările lor rușinoase de a da vina pe victime pentru sistemul lor de pilot automat cunoscut defect”.
În cazul Florida, avocații lui Banner au depus, de asemenea, o moțiune, susținând că se justifică despăgubiri punitive. Avocații au destituit câțiva directori Tesla și au primit documente interne de la companie despre care au spus că arată că Musk și inginerii erau conștienți de deficiențe și nu au remediat.
Într-o declarație, fostul director Christopher Moore a mărturisit că Pilotul automat are limitări, spunând că „nu este conceput pentru a detecta orice pericol posibil sau orice obstacol sau vehicul posibil care ar putea fi pe drum”, potrivit unei transcriere revizuite de Reuters.
In 2016, la câteva luni după un accident mortal în care o Tesla s-a prăbușit într-un camion cu semiremorcă, Musk a declarat reporterilor că producătorul auto actualizează Autopilot cu senzori radar îmbunătățiți care probabil ar fi prevenit decesul.
Dar Adam (Nicklas) Gustafsson, un inginer de sisteme Tesla Autopilot care a investigat ambele accidente din Florida, a spus că în cei aproape trei ani dintre acel accident din 2016 și accidentul lui Banner, nu au fost făcute modificări la sistemele Autopilot pentru a ține seama de traficul transversal, potrivit actele de judecată depuse de avocații reclamanți.
Avocații au încercat să dea vina pe Musk pentru lipsa schimbării. „Elon Musk a recunoscut probleme cu sistemul de pilot automat Tesla care nu funcționează corect”, potrivit documentelor reclamanților. Fostul inginer Autopilot Richard Baverstock, care a fost și el demis, a declarat că „aproape tot” a făcut la Tesla a fost făcut la cererea „Elon”, conform documentelor.
Tesla a depus o moțiune de urgență în instanță miercuri seara, pentru a menține secrete transcrierea depoziției angajaților săi și alte documente. Avocatul lui Banner, Lake „Trey” Lytal III, a spus că se va opune moțiunii.
„Lucru minunat despre sistemul nostru judiciar este că firmele cu miliarde de dolari pot păstra secrete atât de mult timp”, a scris el într-un mesaj text.