31 ian. 2023 | 15:25

Țara din Europa unde industria auto este pe butuci: cel mai mare dezastru din ultimii 60 de ani

ACTUALITATE
Țara din Europa unde industria auto este pe butuci: cel mai mare dezastru din ultimii 60 de ani

Producția a scăzut cu 9,8% la aproximativ 775.000 de mașini în 2022, cel mai rău rezultat din 1956.

Producătorii de automobile au avut cel mai rău an în Marea Britanie de mai bine de șase decenii, după ce deficitul global de semiconductori și închiderea unor fabrici cheie au afectat producția.

Producția a scăzut cu 9,8%, până la aproximativ 775.000 de mașini în 2022, cel mai scăzut număr din 1956 și cu mult sub nivelurile de dinaintea pandemiei, a anunțat Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile într-un comunicat.

Grupul comercial vede o revenire la 842.200 de unități în acest an, pe măsură ce blocajele componentelor se uşurează, iar producătorii de automobile de la Stellantis la Nissan încep să-și reutileze fabricile locale pentru a produce vehicule electrice.

Totuși, Marea Britanie este cu un pas în spatele altor țări producătoare de mașini, inclusiv Germania, care a revenit deja la creșterea producției anul trecut.

„De ce suntem la fel de jos ca suntem? Cea mai mare parte are de-a face cu penuria lanțului de aprovizionare, dar Marea Britanie este mai afectată decât mulți dintre omologii noștri, deoarece ați avut unele schimbări structurale”, a declarat Mike Hawes, CEO-ul SMMT.

Producătorii nu pierd timpul

BMW a anunțat în octombrie că va muta producția de mini hatchback electrice de la Oxford din Marea Britanie în China.

Honda și-a închis site-ul din Swindon care a produs hatchback-uri Civic la jumătatea anului 2021.

Stellantis a încetat să mai producă Vauxhall la fabrica sa din Ellesmere Port anul trecut – dar cel puțin acea fabrică este în curs de revizuire pentru a face dube electrice.

Vehiculele electrificate erau un punct luminos rar. Producția lor a crescut cu aproximativ 5% anul trecut, iar valoarea exportate a modelelor complet electrice, hibride plug-in și hibride a crescut de șapte ori din 2017 la peste 10 miliarde de lire sterline (12,3 miliarde de dolari).

Bentley, deținută de Grupul Volkswagen, cheltuiește 2,5 miliarde de lire sterline în următorul deceniu pentru a-și electrifica gama și pentru a-și moderniza fabrica din Crewe.

Nissan s-a angajat să producă mașini cu baterie la fabrica sa din Sunderland, creând 1.650 de locuri de muncă.

Totuși, eșecul din această lună a Britishvolt – fosta principală speranță a Marii Britanii pentru un gigant de baterii autohton – aruncă și mai multe îndoieli cu privire la perspectivele țării în cursa globală de a deveni autosuficientă în tehnologie mai ecologică.

Cea mai recentă amenințare a apărut în SUA, unde președintele Joe Biden ademenește furnizorii de vehicule electrice cu subvenții pentru tehnologii curate în valoare de 370 de miliarde de dolari în Legea de reducere a inflației.

Pachetul de ajutor al SUA „are în mod clar potențialul de a absorbi investiții”, a spus Hawes. „Întrebarea noastră este cum va reacționa Marea Britanie.”