Țara din Europa care vrea schimbarea schimbării: ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină
Germania caută o scutire pentru motoarele cu ardere care funcționează cu combustibili neutri în CO2, care urmează să fie vândute în Europa după 2035.
Germania a cerut Uniunii Europene să propună reguli care să permită ca mașinile cu motor cu combustie care funcționează cu combustibili neutri în CO2 să fie vândute în Europa după 2035, dată până la care UE a convenit că toate mașinile noi ar trebui să aibă emisii zero.
În conformitate cu legea emblematică aprobată de UE anul trecut, care impune ca până în 2035 producătorii de automobile să reducă cu 100% emisiile de CO2 de la mașinile noi vândute, ar fi imposibil să vândă vehicule noi alimentate cu combustibili fosili în blocul de 27 de țări.
Legea are ca scop accelerarea trecerii Europei la vehiculele electrice pentru a combate schimbările climatice. Dar Germania caută spațiu de lucru pentru motoarele cu ardere care funcționează cu combustibili produși folosind electricitate sau e-combustibili.
„Comisia ar trebui să prezinte o propunere privind cum pot fi utilizați combustibilii electronici sau cum pot fi organizate motoarele cu ardere care funcționează cu combustibili neutri din punct de vedere climatic”, a declarat luni secretarul de stat al Germaniei pentru transport, Michael Theurer.
O situație volatilă
Vorbind la sosirea sa la o reuniune a miniștrilor transporturilor și energiei din UE la Stockholm, Theurer a spus că Germania este convinsă că vehiculele electrice cu baterii sunt „modul de urmat”, dar a dorit să vadă și alte tehnologii fără CO2 sprijinite.
„Avem nevoie de tehnologie cu hidrogen pile de combustibil și, de asemenea, de combustibili electronici, în special în vehiculele grele, în transportul cu camioane”, a spus el.
Combustibilii electronici, care pot fi fabricați folosind emisiile de CO2 captate – cu ideea că acest lucru echilibrează CO2 emis atunci când combustibilul este ars, astfel încât combustibilul total este „neutru în CO2” – sunt în curs de dezvoltare pentru a permite versiunilor modificate ale motoarelor cu ardere continua sa fie folosit.
Germania găzduiește giganți în producția de mașini, inclusiv Volkswagen Group, care s-a angajat să producă numai vehicule electrice în Europa începând cu 2033, și BMW, care a avertizat împotriva stabilirii unor date pentru a interzice vânzările de mașini pe bază de combustibili fosili.
Legea UE care conține termenul limită din 2035 spune despre Comisia Europeană că ar trebui să facă o propunere privind modul în care vehiculele care funcționează cu combustibili neutri în CO2 pot fi vândute după 2035, dacă acest lucru respectă obiectivele climatice.
Comisarul UE pentru Transporturi, Adina Valean, a declarat că mulți din sectorul transporturilor împărtășesc preocupările Germaniei. „Cred că discuția nu este închisă, deși votul a fost luat”, a spus ea într-o conferință de presă.