Țara din Europa care nu mai are bani de săpun. Vânzările s-au înjumătățit
Cumpărătorii dintr-o țară din Europa nu mai au bani de săpun ca odinioară. Vânzările la această categorie de produse s-au înjumătățit, conform datelor raportate de cele mai importante lanțuri de supermarketuri din acest stat.
Țara din Europa ce a rămas fără bani de săpun
Principalele lanțuri de supermarketuri din Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord au raportat o scădere a vânzărilor de săpun și de alte produse de igienă personală, în contextul crizei legate de costul vieții.
Concret, datele celor mai importante lanțuri de supermarketuri din Marea Britanie arată că cererea de săpun a scăzut cu 48%, adică aproape s-a înjumătățit, în primele șase luni ale anului 2023, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.
Vânzările de spumă de baie au scăzut cu 35%, iar cele de gel de duș cu 1%. Doar dezinfectantul pentru mâini a făcut excepție, cu vânzări în creștere cu 29%.
Motivul pentru care au scăzut vânzările de săpun
Reapp, care a compilat datele supermarketurilor, susține că au scăzut vânzările din cauza scumpirii produselor. Un pachet de patru săpunuri de culoarea chihlimbarului Pears costă în prezent 3 lire sterline la Tesco, în timp ce un pachet de șase săpunuri Dove costă 3,50 lire sterline.
”Analiza noastră a recentelor date privind vânzările din supermarketuri indică faptul că cumpărătorii națiunii sunt încă nevoiți să ia decizii dificile între produsele esențiale pentru gospodărie.
Observăm scăderi semnificative ale vânzărilor în categoria produselor de îngrijire personală, în ciuda faptului că aceste produse au suferit reduceri de preț – ceea ce sugerează că, pe măsură ce criza costului vieții continuă, consumatorii fac economii la produsele care nu sunt considerate esențiale.”, a spus directorul comercial al Reapp, James Lamplugh.
În acest an, Unilever, compania din spatele unor mărci precum Marmite și săpunul Dove, a avertizat că scumpirile vor continua în acest an, dar a negat că realizează “profituri excepționale” în timpul crizei costului vieții.
Cu cât s-au scumpit săpunul, șamponul și pasta de dinți
Săpunul s-a scumpit cu 18%, de la o medie de 2,06 lire sterline la 2,24 lire sterline, în timp ce șamponul s-a scumpit cu 25%, ajungând la un cost mediu de 3,87 lire sterline. Pasta de dinți s-a scumpit, în medie, cu 29% comparativ cu luna iulie a anului trecut.
Un raport publicat anul trecut a sugerat că 3,2 milioane de adulți din Marea Britanie au fost afectați de “sărăcia în materie de igienă”, 12% dintre ei spunând că au evitat să se confrunte cu colegii din această cauză. Dificultățile lor în a cumpăra articole de bază, cum ar fi săpunul și deodorantul, are un efect devastator asupra vieții lor de zi cu zi, au fost concluziile organizației caritabile Hygiene Bank.
Directorul executiv al acestei organizații Ruth Brock, a declarat că este vorba despre o criză ascunsă. Această criză este în creștere și are un impact disproporționat asupra celor mai vulnerabili.
Organizația caritabilă Hygiene Bank își propune să aprovizioneze băncile de alimente, adăposturile pentru persoanele fără adăpost, școlile și alte organizații cu articole precum deodorant, detergent de rufe, scutece, șampon, săpun și pastă de dinți.