Stellantis vrea să lupte cu Dacia și Renault: cât de ieftin va fi următorul model al gigantului auto
Grupul auto franco-italian Stellantis NV intenţionează să adauge un al doilea vehicul electric cu preţ redus la gama sa de modele, în ideea de a concura cu Renault SA şi constructorii chinezi, pe măsură ce consumatori caută vehicule electrice mai accesibile, transmite Bloomberg, citată de Agerpres.
Noul vehicule electric, un model inspirat din Fiat Panda, ar urma să coste mai puţin de 25.000 de euro şi ar urma să fie dezvăluit în luna iulie 2024 pentru a concura cu Dacia Spring, a declarat directorul mărcii Fiat, Olivier Francois.
Dacia Spring e produsă în China, în ciuda faptului că utilizează marca producătorului din România.
Planul celor de la Stellantis prinde contur în timp ce producătorii de automobile luptă pentru a reține cumpărătorii de pe piața de masă, care și-au văzut puterea de cheltuieli diminuată de inflație.
Stellantis intenționează să adauge un al doilea vehicul complet electric la prețuri mai mici la arsenalul său pentru a concura cu Renault și producătorii de automobile chinezi, deoarece consumatorii caută vehicule electrice mai accesibile.
Noul EV – un model fără fiori, inspirat de Fiat Panda, pentru mai puțin de 25.000 de euro (27.347 de dolari) – va fi dezvăluit în iulie 2024 pentru a prelua Dacia Spring de la Renault, a declarat CEO-ul mărcii Fiat, Olivier Francois, într-un interviu.
Vehicule ieftine
„Este o nevoie reală de vehicule electrice mai accesibile”, a spus Francois.
Stellantis, compania-mamă a Fiat, intenționează, de asemenea, să înceapă să vândă la începutul anului viitor o mașină de oraș complet electrică de la marca sa franceză Citroen, la prețuri sub 25.000 de euro.
Acea mașină, un e-C3, va fi produsă în Slovacia pentru a menține costurile și pentru a concura mai bine cu Dacia Spring care este construită în China și viitorul Renault 5, complet electric, fabricat în Franța.
Planul vine în timp ce producătorii de mașini se luptă pentru a reține cumpărătorii de pe piața de masă, care și-au văzut puterea de cheltuieli diminuată de inflație. Și odată cu intrarea producătorilor de automobile chinezi pe piața europeană, presiunea de a livra vehicule electrice accesibile este în creștere.
Fiat intenționează, de asemenea, să reintroducă modelul electric 500, în SUA, cel mai mare fond de profit al Stellantis.
Pentru noul Panda electric, „este foarte probabil să existe sinergii” cu platforma folosită pentru noul Citroen e-C3, a spus Francois.