Stellantis pregătește modele noi cu prețuri mici: 7 mașini sunt în lucru, când apar
Stellantis se pregătește să concureze împotriva unui „potop” așteptat de mașini electrice chinezești ieftine în Europa.
Noi modele
Stellantis intenționează să bazeze șapte modele pe o a cincea platformă cu costuri reduse, a declarat un director al producătorului auto, în timp ce se pregătește să concureze împotriva unui „potop” așteptat de mașini electrice chinezești ieftine în Europa.
Citește și Stellantis își diversifică activitatea: Cum vrea să domine industria bateriilor auto
Grupul, creat în 2021 prin fuziunea Grupului PSA și Fiat Chrysler Automobiles, a declarat că producția tuturor celor 14 mărci ale sale va converge în timp pe patru platforme – Mic, Mediu, Mare și Cadru.
Noul Citroen
Cu toate acestea, noul Citroen e-C3 pe care Stellantis l-a dezvăluit marți se bazează pe așa-numita platformă „Smart Car”, derivată din platforma CMP a PSA, pentru a ajuta producătorul auto să vândă mașini EV la prețuri accesibile și să facă față ofertelor tot mai mari de vehicule electrice ieftine construite în China, inclusiv Dacia Spring.
Citește și Stellantis a luat fața concurenței: Rezultate impresionante pentru gigantul auto
Prezentând e-C3, care costă doar 23.300 de euro (24.640 USD), Stellantis, șeful platformei Smart Car, Renaud Tourte, a spus că „aproximativ” șapte mașini noi în viitor ar trebui să se bazeze pe acesta, care este dedicat în principal vehiculelor electrice, dar poate și să fie utilizate pentru a produce versiuni de motoare cu ardere internă.
Va urma o versiune mai mare a lui e-C3, iar vehiculele de la cel puțin două alte mărci Stellantis vor fi susținute de această platformă, începând din 2024, a spus Tourte.
Noul Fiat
Întrebat dacă noul Fiat Panda, așteptat pe la jumătatea anului 2024, va fi unul dintre ele, el a spus că „nu este complet nebunesc să cred asta”.
Opel, deținut de Stellantis, a mai spus că va oferi un model EV în zona de preț de 25.000 de euro.
Citește și Stellantis vrea să lupte cu Dacia și Renault: cât de ieftin va fi următorul model al gigantului auto
Platforma Smart Car este în curs de industrializare în uzina Trnava din Slovacia, dar ar putea fi instalată în alte fabrici, fie în Europa, fie în Maroc, a adăugat el.
Cu 90% dintre furnizorii săi din țări cu costuri reduse, o diversitate redusă și o tehnologie a bateriei mai ieftină din China, platforma Smart Car va permite lui Stellantis să reducă prețul e-C3 și mai mult până la 20.000 de euro, pentru raza sa mai scurtă, a declarat CEO-ul Citroen Thierry Koskas.