07 sept. 2023 | 13:25

Stellantis a luat fața concurenței: Rezultate impresionante pentru gigantul auto

ACTUALITATE
Stellantis a luat fața concurenței: Rezultate impresionante pentru gigantul auto

Producătorul auto a folosit combustibili electronici cu emisii scăzute de carbon, care au primit o scutire de la termenul limită de zero emisii al UE în 2035, furnizat de Saudi Aramco pentru testare.

Stellantis spune că testele au constatat că 24 dintre motoarele sale din Europa sunt compatibile cu e-combustibili fără modificări ale sistemului de propulsie.

Combustibilii electronici, care pot fi creați sintetic folosind dioxid de carbon captat și energie regenerabilă, cum ar fi energia solară sau eoliană, au fost propuși ca soluție cu emisii zero pentru motoarele cu ardere internă. succes

Anul acesta, Uniunea Europeană a deschis o scutire legală pentru vehiculele care rulează cu combustibili electronici pentru a rămâne în vânzare după termenul limită din 2035 pentru eliminarea treptată a mașinilor care emit dioxid de carbon.

Stellantis a declarat săptămâna aceasta că a testat motoarele cu e-carburanți furnizați de Saudi Aramco, care lucrează și cu Renault Group la acestea. Alți susținători ai e-combustibililor includ Porsche, care finanțează un site de producție pilot în Chile, și Ferrari.

Testele pe 28 de tipuri de motoare produse din 2014 au fost anunțate în aprilie. Un purtător de cuvânt al Stellantis a spus că patru dintre cele 28 de tipuri de motoare testate încă așteaptă validarea.

Stellantis a spus că cele 24 de tipuri de motoare identificate ca fiind compatibile cu e-combustibili reprezintă aproximativ 28 de milioane de vehicule pe drumurile din Europa. Acesta a spus că utilizarea de e-carburanți cu emisii scăzute de carbon în până la 28 de milioane de vehicule ar putea reduce emisiile de CO2 ale Europei cu până la 400 de milioane de tone între 2025 și 2050.

Combustibilul electronic cu emisii scăzute de carbon are potențialul de a reduce emisiile de CO2 de la vehiculele existente cu ardere internă cu cel puțin 70% pe baza ciclului de viață, în comparație cu combustibilii convenționali, a spus Stellantis.

Scenariile prezentate sunt totuși teoretice, având în vedere că se bazează pe proprietarii de mașini care optează pentru utilizarea e-combustibili mai degrabă decât combustibilii convenționali.

Grupul are obiective de a-și înjumătăți amprenta de carbon față de nivelurile din 2021 până în 2030 și de a deveni carbon net zero până în 2038.
Detractorii combustibililor electronici spun că sunt prea scumpi pentru adoptarea în masă și că cantitățile limitate de surse regenerabile de energie, cum ar fi energia eoliană sau solară, ar trebui folosite pentru alte aplicații decât mașinile de pasageri. Ei mai spun că banii investiți în e-combustibili ar fi mai bine folosiți pentru electrificare.