03 iul. 2023 | 12:55

Spotify ”fură” de la YouTube: pe cine ar putea ajuta schimbarea, în ce mod

ACTUALITATE
Spotify ”fură” de la YouTube: pe cine ar putea ajuta schimbarea, în ce mod

Spotify s-ar putea să îți permită, în curând, să vizionezi clipuri, nu doar să o asculți muzică.

Sursele Bloomberg susțin că serviciul de streaming analizează adăugarea de videoclipuri muzicale complete la aplicație.

Clipurile de pe Spotify sunt, în prezent, limitate la podcasturi, sau la cele de 30 de secunde, dar și la GIF-uri de 10 secunde care se difuzează în buclă în timp ce asculți o anumită melodie.

Gigantul media a lansat un feed asemănător TikTok în martie, dar acesta este menit mai mult pentru a descoperi muzică și podcasturi decât pentru orice altceva.

Compania a mai încercat să folosească conținut video în urmă cu câțiva ani, cum ar fi clipuri de la Comedy Central și ESPN, dar nu a câștigat prea multă tracțiune din asta.

Spotify, în căutarea timpului pierdut

Conceptul nu este nou pentru serviciile de muzică în flux. Apple Music are videoclipuri muzicale de ani de zile, iar de YouTube nici nu mai vorbim.

Dacă asta se va întâmpla, s-ar adăuga conținut la noul feed și ar ajuta Spotify să atragă utilizatori de pe rețele de socializare precum Instagram și TikTok.

Videoclipurile muzicale nu generează prea multe venituri directe de la sine.

YouTube, spre exemplu, oferă creatorilor o cotă de 55% din venitul publicitar, care se ridică, în medie, la 18 dolari la 1.000 de vizualizări. Artiștii, casele de discuri și alții implicați trebuie apoi să împartă această sumă mică.

Clipurile suplimentează veniturile audio și pot îmbunătăți expunerea muzicienilor, totuși.

Pe de altă parte, există multă presiune pentru a găsi noi surse de venit în companie. Spotify și-a concediat o parte semnificativă a personalului la începutul acestui an, inclusiv 200 din echipa de podcast, în timp ce se confrunta atât cu o economie globală dificilă, cât și cu pașii greșiți pe care i-a făcut în ultima vreme.

Videoclipurile muzicale ar putea echilibra situația financiară a companiei, dar rămâne de văzut când și, mai ales, dacă această opțiune va fi pusă în practică. Într-un final, rămâne noțiunea de „cum”.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele